понеделник, 9 март 2009 г.

Влиянието на цветовете в маркетинга

Прекрасното слънчево време навън и пролетното настроение ме вдъхновиха да пиша на тема “Влиянието на цветовете в маркетинга”.

Знаем ли с какво се свързва всеки цвят в съзнанието на нашите клиенти? Guerrilla Marketing обръща особено внимание на комуникацията чрез цветовете! Цветовете, които използвате във Вашите маркетинг средства – офис консумативи, знаци, декора на Вашия офис, брошурите, визитките, уеб сайта, корпоративния Ви блог, играят важна роля за мотивацията на хората.

Ето какво означават цветовете за хората в техните емоции и бизнес контекст:

Червеният цвят предизвиква асоциация на агресивност, страст, сила, жизненост. В бизнеса, той е велик за акценти и подчертаване, стимулира апетита, свързва се със задължение.

Розовият цвят се свързва с женственост, невинност, нежност, здраве. В бизнеса трябва да сте наясно с неговото въвличане и асоциация с женствеността.

Оранжевият цвят предизвиква шега, жизнерадост, горещ темперамент. В бизнеса той е чудесен за да маркира най-съществената част в графиките или диаграмите.

Жълтият цвят се асоциира с позитивност, слънчева светлина или страхливост. В бизнеса този цвят апелира към интелектуалност и е отличен за акцентиране на нещата. Прекаленото му използване го обезсилва.

Зеленият цвят се свързва със спокойствие, здраве, свежест. В бизнеса неговите наситени тонове придават статус и богатство, а неговите бледи тонове са успокояващи.

Синият цвят предизвиква авторитетност, достойнство, сигурност, вярност. В бизнеса означава фискална отговорност и сигурност. Плюс това той е всеобщо популярен.

Лилавият цвят се свързва със усложненост, одухотвореност, скъпо струващо, кралско и мистериозно. В бизнеса, той е абсолютно подходящ за артистичните среди.

Кафявият цвят се асоциира с полезност, земност и изтънчено богатство, плодородие. В бизнеса той означава по-маловажните неща в документите.

Белият цвят поражда чувство за чистота, истинност, означава съвременност и изтънченост. В бизнеса той оживява тъмните цветове и може да бъде освежителен или стерилен.

Сивия цвят извиква мрачно чувство, авторитарност, практичност и корпоративен манталитет. В бизнеса той е винаги точният цвят за консервативна аудитория.

Черният цвят се свързва със сериозност, отличителност, подчертаност и класически стил. В бизнеса той създава драма и много често е чудесен за фон.

Измежду многобройните книги, които съм чела за цветовете и тяхното влияние особено полезни за дизайнерите и изключително приятни за четене са серията "Designer's Guide to Color" * 1, 2, 3, 4, 5 с автори Ikuoshi Shibukawa и Yumi Takahashi, преведена и публикувана на английски език от Chronicle Books и "COLOR HARMONY" * 1 и 2, които са написани под формата на ръководства за създаване на креативни цветни комбинации от Hideaki Chijiiwa, Bride M. Whelan, публикувани от Rockport Publishers, Massachusetts.

Последната книга по темата, която прочетох наскоро е: Pantone Guide to Communicating with Color на Leatrice Eiseman и горещо я препоръчвам на всички дизайнери!

Ако желаете да прегледате книгите, не се колебайте да ми пишете: janet@jnn-marketing.com?Subject=Color_Books и с голямо удоволствие ще споделя тези книги с Вас!



2 коментара: