петък, 24 юли 2009 г.

Guerrilla Marketing. Колко струва КЛИЕНТЪТ?

Отделете минута, за да определите една критична маркетинг статистика: Каква е стойността на всеки клиент за времето, през което той продължава да купува Вашите продукти и услуги?

Защо тази статистика е толкова важна?

1. Защото тя ще Ви помогне да определите колко бихте желали да инвестирате за да привлечете нов клиент.

2. Защото тази статистика Ви кара да осъзнаете колко Ви струва да загубите клиент, след като вече веднъж сте го спечелили.

Бих искала да Ви покажа как да изчислите стойността на Вашите клиенти с един пример:

Federal Express е компания, която се фокусира върху стойността на клиента. Ако една средно голяма компания изпраща по 30 пакета на седмица (плаща по 25$ за всеки), това прави 750 $ седмично, или 18750 $ за една година. Ако клиент се ядоса за доставка от 25 $ и се обърне към друг конкурент, Federal Express губи хиляди долари. Затова всеки един супервайзор на Federal Express е упълномощен веднага да заплати 100 $ на място за всяка от закъснелите доставки без да задава никакъв въпрос. 100 $ е ниска цена, която трябва да се плати за да се задържи клиент с 18750 $ годишен оборот към компанията.

За да изчислите стойността на един клиент, отговорете на следните лесни въпроси:

· Ако продължите да предоставяте добро обслужване и качество, колко дълго клиентът ще продължи да купува от Вас­­­­? ­­­­
_________________________________________


· Колко пари ще похарчи клиентът в продължение на една година, купувайки Вашите продукти и услуги?
_________________________________________

· Умножете това количество пари по продължителността на време, през което клиентът ще купува Вашите продукти и услуги. Това е стойността на един клиент по време на целия му “живот” с Вас.
_________________________________________

Това число трябва да се вреже дълбоко във Вашето съзнание! Запишете тази стойност, поставете я на бюрото си и я споделете с всички Ваши колеги. Това ще помогне на екипа Ви да се фокусирате върху критичните елементи от изграждането на Вашия печеливш бизнес: задържането на настоящите клиенти и колко да инвестирате, за да спечелите нови клиенти!

................................................................................................
Можете да разгледате видео-клипове от практическата лекция “GUERRILLA MARKETING: Интернет маркетингът за твоя УСПЕХ!” във Варна, на 17.07.2009, в Guerrilla Marketing канала в Youtube.com на адрес:
http://www.youtube.com/profile?user=JanetNaidenova&view=videos

Фото слайд шоу от лекцията, можете да видите в галерията във Flickr на адрес:
http://www.flickr.com/photos/janet_naidenova/sets/72157621552486163/show/

Следващата практическа лекция “GUERRILLA MARKETING: Интернет маркетингът за твоя УСПЕХ!” ще е отново във Варна, на 14.09.2009 г. Заповядайте! За допълнителна информация и онлайн регистрация, посетете: http://www.guerrilla-marketing.eu/
...............................................................................................

Няма коментари:

Публикуване на коментар