понеделник, 15 февруари 2010 г.

Guerrilla Marketing. Вижте един прекрасен пример за фюжън маркетинг!

В предишната си статия Ви запознах с ‘fusion’ маркетинга, като една от успешните тактики на Guerrilla Marketing. Публикацията е на адрес: http://jnnmarketing.blogspot.com/2010/01/guerrilla-marketing.html

Сега ще споделя с Вас един прекрасен пример за фюжън маркетинг, който съм включила в 5 седмица от 12 седмичната сертификационна Guerrilla Marketing онлайн коучинг програма / http://www.jnn-marketing.com/GM.html /

ПРИМЕР с “Ballard Computer” и “Pecan Pie”

“Ballard Computer” се разви от никому неизвестна фирма до верига от 5 ритейл магазина само за 4 години и задмина всичките си конкуренти. Той постигна това чрез създаване на невероятна лоялност у клиентите си. Въпреки, че се намира в Seattle, в съседство с резиденцията на Вашингтон, далече от магнетично привличащите места за ритейл (търговия на дребно) бизнес, неговият оригинален магазин бързо придоби местно доминиране и основа експанзия на по-ежедневни местоположения за този тип бизнес.

Една от най-първите техники, която “Ballard Computer” използва е изпращането на картичка, на която пише “Благодаря!” и фирмата я изпраща до всичките си клиенти на следващия ден след покупката на компютър или друг хардуер.

Трицветната картичка с “Благодаря!” се изпраща с ръчно надписан адрес, качествен фирмен плик и марка. Поздравителната картичка кани получателя на безплатна чаша кафе и парче пай от “Pecan Pie” в местния ежедневен ресторант, отворил наскоро. Тази благодарствена картичка е в резултат на ‘fusion’ маркетинг партньорството между “Ballard Computer” и “Pecan Pie”. Включвам този пример, за да Ви окуража да не мислите за ограниченията, при избора на “fusion” партньори. На пръв поглед, компютърният дилър не е първото нещо, което Ви идва наум, когато става дума за идеален “fusion” маркетинг партньор за ресторант.

Този пример създава печеливша ситуация и за всяка от двете страни:

А) Клиентът на “Ballard Computer” се радва на признание и получава нещо за нищо

Б) Ресторантът “Pecan Pie” получава признание за името си и трафик

В) Никой не обича да похапва сам, така че повечето клиенти отиват с приятел – което означава, че ресторантът продава втората чаша кафе и парче пай на действителната му цена

Г) Тъй като ресторантът е пълен с приятни аромати и пайът е наистина много вкусен, собственикът на ресторанта споделя, че добър процент от хората, след като си похапнат пайя си поръчват и пълно меню. Много от тях стават постоянни клиенти

Д) След тяхното безплатно кафе и пай, много от клиентите се връщат в магазина на “Ballard Computer” за да благодарят на собственика за неговото гостоприемство ... и правят импулсивна покупка, - софтуер, кабел, тонер, и т.н. Много купуват втори компютър или по-добър принтер за вкъщи. Тъй като “Ballard Computer”се намира в полу-населен район, а не в област за ритейл бизнес, пайът и кафето ги връща към тази част на града, която иначе те не посещават често

Е) Не се счита за необикновено някой, който купува компютър да попита: “Още ли правите онези неща с пайя и кафето?”

Ж) Магазинът дори не плаща за кафето и пайя, тъй като те са на бартер с компютър за ресторанта.

З) Тази програма лесно се измерва, тъй като собственикът на ресторанта събира картичките след като сервира кафето и пайя

И) Цената на компютъра не е за сметка на магазина, а е от маркетинг фонд на производителя на компютъра, който е за реклама, така че средството “Номер едно” за задържане на клиентите не струва на магазина абсолютно никакви пари.

Това е природата на "fusion guerrillа" маркетинг партньорството. Печеливша ситуация за всички партньори. Ресторантът получава нужния трафик, компютър и поради качеството на храната и обслужване – препоръки от уста на уста, “Ballard Computer” печели благодарни клиенти, повтарящ се бизнес и препоръки от уста на уста и клиенти, които се радват на чувството да бъдат ценени.

Всичко това навежда на мисълта, че за подобно “fusion” партньорство трябва да се търсят печеливши ситуации с потенциалните партньори ... и да измислите специфично предложение, което можете да направите заедно.

Споделете пример от Вашата практика за “fusion” партньорство, изпратете го на jnnconsult@gmail.com и ще публикувам най-интересния от всички (с линк към Вашия уеб сайт) в моя блог, посветен на Guerrilla Marketing! Този от Вас, който го е изпратил ще участва безплатно в следващата практическа лекция “Guerrilla Marketing: Интернет маркетингът за твоя УСПЕХ!” в София. Всички останали също печелят - 15% отстъпка от таксата за участие в практичесата лекция. За повече информация посетете: http://www.guerrilla-marketing.eu/

....................................................................................
ПОКАНА:

Заповядайте на еднодневната интензивна практическа лекция “Guerrilla Marketing: Интернет маркетингът за твоя УСПЕХ!” в София през месец февруари и март! Изберете най-удобната за Вас дата: 26.02.2010 12.03.2010 20.03.2010 или 26.03.2010. За 1 ден ще научите защо Интернет маркетингът е най-ефективният маркетинг комуникационен канал за привличане на нови клиенти, кое работи в Интернет, кое не работи в Интернет и защо, подкрепено с много примери от практиката ми! Местата за участие са ограничени, датите са фиксирани и записването е на база датата на регистрация. За повече информация и онлайн регистрация, посетете: http://www.guerrilla-marketing.eu/ ……………………………………………………………………

4 коментара:

  1. Тази техника е позната като комбинация от влияние на "харесването" и "реципрочността". Хората просто обичат да чуват, че някое друго човешко същество не само им обръща внимание, но и че ги харесва. А другото е автоматичното задължение, което човека чувства, когато някой му направи дори дребна услуга и е готов да я върне в много по-голям размер. Психологът Робърт Чалдини го илюстрира с пример за един продавач на коли в Щатите, който имал средно по 5 продажби на ден и около 200 000 д. годишен доход! Цялата работа се състояла в това, че, освен че бил добър в контактите си с гостите в магазина естествено, всеки месец той изпращал 30 000 картички на своите бивши клиенти с текст "Вие ми харесвате". Мен лично Вашият пример доста ми допада. Така имаме не само win-win ситуация за двата бизнеса, но win-win-win ситуация, защото и третата страна - крайният клиент е щастлив.

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря Ви за ценния коментар, г-н Трендафилов! Той добавя стойност към поста в блога и вярвам, че и читателите ще го прочетат. Така ситуацията е win-win-win. Ще се радвaм да включите и линк към Вашия блог в следвашия Ви коментар.

    ОтговорИзтриване
  3. Много вдъхновяващ пример, Жанет:)
    Радвам се, че попаднах на него, но доколко е приложим тук?

    ОтговорИзтриване
  4. @trendoffice - Благодаря, Теменужка! С някои от нашите клиенти използваме 'fusion' маркетинг и прилагаме подобни техники. Наистина работят, т.к. са базирани на псохологията на човешката природа и необходимостта от човечност и внимание. До скоро! Поздарави, Жанет

    ОтговорИзтриване