неделя, 17 октомври 2010 г.

Guerrilla Marketing и как да оценявате един уеб сайт?

Да се обучавате да бъдете критичен наблюдател на други уеб сайтове е първата стъпка към подобрението на Вашия собствен уеб сайт. Внимателното анализиране на различните уеб сайтове, които посещавате, особено тези на Вашите конкуренти, трябва да се превърне във Ваш навик. След това вижте как е Вашия собствен уеб сайт спрямо тях.

Оценяване на уеб сайтове

Екипът на Guerrilla Marketing е разработил карта за оценка на уеб сайтове, която има за цел да предостави лесна рамка за работа, която ще Ви помогне да анализирате изпълнението на уеб сайта в 12 основно области и да достигнете до сумарната оценка.

Целта е да се наблегне на важността на балансираните уеб сайтове; уеб сайтовете, които постигат респектиращи оценки във всички области, а не надценяване на една отделна област или две и пълно пренебрегване на останалите. Има още място да надхвърлите Вашите впечатления от изпълнението във всяка от дванадесетте области.

“Перфектният” уеб сайт достига оценка от 60 точки.

Едно от първите неща, които ще забележите е, че повечето уеб сайтове постигат много висока оценка в една или друга област, но се провалят или напълно игнорират останалите.

Категории на оценяване

Ето някои от нещата, на които трябва да обръщате внимание, когато оценявате различните уеб сайтове, които посещавате:

1. Скорост. Бързото зареждане на началната страница е критично за успеха на всеки уеб сайт. Ако посетителите трябва да чакат зареждането на големи флашове, най-вероятно е те да напуснат този уеб сайт и да отидат при друг.

2. Предназначение на уеб сайта. Фирмата, продуктите, услугите и целите на организацията трябва да бъдат очевидни веднага. С какви дейности е ангажирана организацията? Кого обслужват те?

3. Ангажираност. Веднага трябва да може да разберете ползите или информацията, която фирмата или организацията Ви предлага. Потенциалните клиенти или поддръжниците на сайта трябва да видят моментално как взаимоотношението с уеб сайта предлага краткосрочни или дългосрочни ползи.

4. Навигация. Колко лесно можете да намерите търсената информация. Вашата възможност да намерите информацията, която независимо дали се отнася до съдържанието, продуктовата информация, цената на транспорта или желания е-mail адрес е от първостепенно значение. Информацията е неизползваема, ако не можете да я намерите бързо и лесно.

5. Регистрация. Успехът на уеб сайта зависи от предоставянето на подбуда, която да мотивира посетителя да се регистрира. Е-mail регистрацията позволява на уеб сайта да осъществява последващи контакти по-късно, използвайки сигнал за нещо ново или пък електронен вестник. Ако уеб сайтът не прави опит да получи е-mail адреса на посетителя, то той може никога повече да не посети този сайт.

6. Ползваемост. Полваемостта се отнася до лесното четене и групиране на текста. Лесното четене се базира на относително къси линии от текст и липсатаа затормозяване – блед фон, а не тътмен с реверсивни текстове. Групирането на текстовете се отнася до разделяне на информацията на единици, използвайки кратки параграфи, започващи с последователни подзаглавия. Булетите или номерирането в списък позволяват също на посетителя с един поглед да обхване цялото съдържание.

7. Навременност. Колко навременна е информацията на уеб сайта към днешна дата? Доверието към уеб сайта спада веднага, ако той промотира събитие, което се е случило преди два месеца. Уеб сайтът трябва да се разглежда като “постоянен прогрес”, който се обновява постоянно, за да не отегчава посетителите.

8. Дизайн. Подходящ ли е дизайнът за фирмата или организацията, която уеб сайтът обслужва? Подредбата, цветовете, шрифтовете определят персоналността на сайта и неговата идентичност.

9. Къстомизация. В състояние е ли е сайтът да предоставя персонализирана инфомация? При повторни посещения ще могат ли посетителите да осъзнаят къде са се отзовали?

10. Технология. Технологията използвана ли е подходящо, за да увеличи стойността на информацията, или е използвана чисто декоративно, защото е модерно? Звукът, видео клиповете и анимацията могат да увеличат или да поставят на заден план комуникациите.

11. Повик за действие. Сайтът окуражава ли Ви да предприемете следваща стъпка или, като например да изискате повече информация или да направите покупка.

12. Общество. Сайтът окуражава ли чувството Ви за принадлежност, ентусиазъм или лоялност? Мотивира ли Ви да бъдете въвлечен чрез задаването на въпрос или да предоставите коментар?


Заключение

Използвайки картата за оценка на уеб сайт, развивайте навика да оценявате критично поне по един, два сайта всеки ден. Ще бъдете изненадани от факта, колко уроци можете да научите и да приложите при разработването на Вашия уеб сайт. Скоро, този навик на критична оценка ще стане втора Ваша природа. Още по-важно, като запазвате тези карти на оценените уеб сайтове, ще бъдете в състояние да ги посетите отново и да видите дали са се подобрили след последното Ви посещение.

Ако желаете да получите картата на Guerrilla Marketing за оценка на уеб сайтове, изпратете празен е-мейл до jnnconsult@gmail.com със следната Тема/ Subject: WebSiteEvaluation.


...................................................................

Следващата дата за обученията “Guerrilla Marketing: Интернет маркетингът за твоя успех” е вече публикувана на: http://www.guerrilla-marketing.eu

Регистрирайте се онлайн на http://www.guerrilla-marketing.eu! Ще се радвам да се видим и “на живо”!
………………………………..........................

Няма коментари:

Публикуване на коментар