събота, 29 януари 2011 г.

Guerrilla Marketing. Печелившият маркетинг.

Маркетингът е процес, а не еднократно събитие. Той има начало, развитие, но няма край. Затова маркетингът трябва да се разглежда като един непрекъснат процес. Планирайте Вашия маркетинг, изпълнявайте го, измервайте ефективността от него и го анализирайте с цел при следващата кампания да го подобрите, да го направите по-ефективен, да го промените, ако се наложи дори да го забавите, но никога не го спирайте. Защо?

Да спрете маркетинга не е най-добрата идея, защото:
- Пазарът постоянно се променя, а хората бързо забравят;
- Конкуренцията не изчезва;
- Маркетингът е ключов за оцеляването и растежа;
- Маркетингът помага за задържането на съществуващите клиенти;
- Той затвърждава идентичността на фирмата;
- Маркетингът предоставя преимущества пред конкурентите, които не го зачитат като ключов елемент;
- Маркетингът позволява на бизнеса да продължи да оперира;
- Ще загубите инвестираните досега средства в маркетинг;
- Ще загубите бизнеса си!

От всички стъпки на планиране, изпълнение, измерване и анализиране, управлението на самия процес "маркетинг" отнема най-много време. Отнема сравнително кратко време, за да разработите Вашата маркетинг атака и да я лансирате, но е необходим целият живот на бизнеса ви, за да управлявате, наблюдавате и подобрявате маркетинг атаката. Не забравяйте, че Вашите умни и мотивирани конкуренти Ви анализират постоянно и дават всичко от себе си, за да ви победят на арената на маркетинга.

Тези, които успяват в бизнеса, разбират в дълбочина значението и важността на термините "клиентска база" и "дългосрочни взаимоотношения с клиентите". Най-големите печалби за фирмите в дългосрочен план идват от удовлетворените клиенти. А днес, в трудното време, когато борбата за място на пазара е още по-ожесточена, трябва да обръщаме изключително внимание на клиентите, защото те са всъщност нашия бизнес. Един доволен клиент се връща отново и отново и води след себе си още нови клиенти. Не еднократната сделка, та било то и по-голяма, а постоянните покупки от един клиент носят по-големи печалби.

Средностатистически на една фирма би струвало шест пъти повече средства, за да спечели нов клиент, отколкото да продаде нов продукт или услуга на вече съществуващ клиент.

Предизвикателството се състои в това да продавате повече на съществуващите клиенти за по-дълъг период. Кое е критичното за генериране на по-голяма печалба от съществуващите клиенти? Това е последователността и постоянството на Вашия маркетинг към тях. Обикновено мениджърите изпращат едно писмо с каталог, брошура или фирмен профил, обаждат се веднъж по телефона, изпращат един факс или e-mail и чакат. Чакат клиентът да посети страницата им в интернет, да пусне поръчка или да зададе въпрос.

Но съществуват много причини, поради които това не се случва. Например:
- Клиентът е забравил за предложението;
- Писмото е изхвърлено;
- Електронното съобщение е изтрито;
- Клиентът е претоварен с толкова. много всекидневни неща, че няма време да реагира на предложението;
- Клиентът няма достатъчно информация, за да вземе решение;
- Клиентът счита, че не познавате неговите конкретни нужди и проблеми;
- Клиентът не е мотивиран да действа.

Когато сте спечелили един клиент, трябва да направите всичко възможно, за да изградите дългосрочни отношения с него. 70% от изгубения бизнес не се дължи на лошо обслужване или качество, а на факта, че клиентите се игнорират след продажбата.

За да успеете в бизнеса, е необходимо да реализирате постоянно и успешно вашия маркетинг.

Какво не е печелившият маркетинг:
- Скъп;
- Лесен;
- Общ;
- Губене на време;
- Нещо, което се учи в училище;
- Нещо, което се намира в книгите по маркетинг;
- Нещо, което знаят и нашите конкуренти;
- Но трябва да бъдете спокойни именно защото той не е всичко това.

В противен случай всеки щеше да го знае и да го практикува и нямаше да успеете повече от другите. Не спирайте! Маркетингът е процес, а не еднократно събитие. Това e тайната на печелившия маркетинг!

...................................................................
Присъединете се към групата на Guerrilla Marketing във Facebook на адрес: http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=91203901500 !

Няма коментари:

Публикуване на коментар