сряда, 5 септември 2018 г.

GUERRILLA MARKETING Е СЪЗДАДЕН ЗА МАЛКИЯ И СРЕДНИЯ БИЗНЕС И ПРЕДПРЕМАЧИТЕ

Guerrilla Marketing в предаването "В развитие" на BloombergTV
Вижте видео-интервюто тук >>

“Герила маркетингът е създаден, за да помага на малкия и среден бизнес, както и на предприемачите, тъй като всеки стартира своя бизнес с голяма идея и малко средства!” Това споделих днес в предаването "В развитие" на BloombergTV с водещ Вероника Денизова. 

Как възниква Герила маркетингът, какво представлява и къде намира приложение?
За първи път Guerrilla Marketing се споменава през 1984 г. в книгата “Guerrilla Marketing” на Jay Conrad Levinson.  По това време Jay Levinson преподава “Guerrilla Marketing” във филиала на Калифорнийския университет в Berkley. Той е практикът на “Guerrilla Marketing” в Америка, като Senior Vice President на J. Walter Thomson и лично използва тази нова концепция като Creative Director на Leo Burnett Advertising в Европа.

“Guerrilla Marketng“ бе книгата, която ме запленени и наистина преобърна живота ми. Годината бе 1993 г.  Оттогава се занимавам с тази нова философия за маркетинга, изследвам, анализирам, тествам и измервам ефективността на различни нови и нестандартни маркетинг средства. Ето каква бе първата ми среща с Guerrilla Marketing >

Кратка дефиниция:

“Guerrilla Marketing представлява нетрадиционни начини за маркетиране при нисък бюджет с висока възвращаемост!”

Guerrilla Marketing е философия. Той е нестандартен, нетрадиционен и е изключително гъвкав. Вместо да инвестира само пари в маркетинга, Guerrilla Marketing инвестира време, енергия и въобръжение и прилага съвременната психология в успешната маркетингова дейност. Guerrilla Marketing си поставя за цел да "надмисли" конкуренцията, а не да я "надхарчи". Guerrilla Marketing търси да получи съгласие чрез маркетинга и след това да използва това съгласие или “позволение” за да маркетира продуктите и услугите си само към хората, проявили интерес. Guerrilla Marketing устремено се посвещава на последващите маркетинг действия към клиентите, след като веднъж са закупили стока или услуга. Единственият критерий за ефективност на Guerrilla Marketing е печалбата.


Guerrilla маркетинг концепцията оказва толкова силно вляние върху маркетинга, че книгите на Jay Levonson са преведени на 41 езика (включително има 2 книгi, преведена на български език) и са задължително четиво в много утвърдени MBA (Master of Business Administration) програми в света














Guerrilla Marketing e природата на малкия и среден бизнес и предприемческия дух! 

Ето няколко примера на Guerrilla Marketing от България и света:

Guerrilla Marketing. Как стартира IKEA България?
Guerrilla Marketing. Уникална Guerrilla реклама на Mini - пример от България
Guerrilla Marketing кампания в България - MINI - серия 2

“Разбиващ” пример на Guerrilla Marketing от България :-)

Какво общо имат IKEA, Guerrilla Marketing и спирките?
Guerrilla Marketing. Видео пример на Guerrilla Marketing от IKEA. Брилятна идея!
Guerrilla за социална клауза – кампания на NIKE по случай „Световният ден без автомобили“


Как се измерва ефективността на Guerrilla Marketing?

Единственият критерий за ефективност на Guerrilla Marketing е печалбата!

“Колкото и нестандартен да е криейтивът на една кампания, ако тя не носи печалба за бизнеса, не е Guerrilla Marketing. Може да имате най-впечатляващата реклама, която е спечелила всички награди за креативност, но ако тази реклама, не е донесла печалба за рекламодателя си, то тя не е Guerrilla!” – Jay Conrad Levinson, бащата на Guerrilla Marketing.

Как еволюира Guerrilla Marketing през годините?

С появата на нови комуникационни канали 
и начини за комуникация, тактическите средства на Guerrilla Marketing се увеличават и от списък със 100 маркетинг средства в реалния свят, над половината от които са безплатни, вече притежава списък с над 200 маркетинг средства – 100 офлайн и 100 онлайн. От кампании тип „сандвич“ и флайери, нестандартни билбордове,  Guerrilla Marketing кампаниите се превръщат във viral маркетинг кампании с клиповете си в YouTube и достигат милиони гледания. Guerrilla кампанията на Coca Cola Happiness Machine с над 8.5 млн. гледания в YouTube. 


Какво е бъдещето на Guerrilla Marketing?

За да узнаете какво е бъдещето на Guerrilla Marketing вижте интервюто тук >>

АНОНС: 

Всяко първо число на месеца стартира практическа 4 седмична онлайн коучинг програма Guerrilla Marketing “Как да създадем успешен маркетинг план“ – стъпка по стъпка към постигане на успех с личен Guerrilla Marketing треньор. Научете повече тук >>


Присъединете се към Guerrilla Marketing групата във Facebook за да споделяме заедно добрите примери!


..........................................................................
Жанет Найденова
Маркетинг консултант
Certified Master of Guerrilla Marketing Coach
GSM: +359 888 616 498
twitter: @jnnmarketing

Няма коментари:

Публикуване на коментар