събота, 30 октомври 2010 г.

Кои са трите ключови фактора за успех на Вашия уеб сайт?

Току що приключих, като член на журито, гласуването на уеб сайтовете в 13-те категории на конкурса БГ Сайт 2010 (http://www.bgsite.org/ ). Да съм част от журито на БГ Сайт е чест за мен! Винаги правя възможното за да откликна на поканите :-) Участвам не за първи път в журито на БГ Сайт и всеки път е по-интересно и по-предизвикателно за мен. Направи ми впечатление големия брой участници в категорията StartUp – 43 участника, големия брой участници в категориите корпоративен сайт и електронен магазин и разбра се по-високото професионално ниво на участниците от миналата година и повишеното използване на най-голямото преимущество на уеб – интерактивността!

Успешните “Guerrillas” осъзнават, че уеб сайтовете не могат да успеят за една нощ. Успехът се базира на повтаряемост на посещенията. При първото посещение Вие трябва да получите е-мейл адреса на Вашия посетител и неговото разрешение да комуникирате с него в бъдеще /маркетинг на разрешението/. Вашата цел е да получите неговия е-мейл адрес, така че да можете да установите проактивна последователна комуникация с клиентите и проспектите /потенциалните клиенти/ най-често базиращи се на едномесечно или два пъти в месеца изпращане на електронни новини /newsletter/ по е-мейл.

Бъдещите е-мейли могат да се използват, за да поддържат идентичността на Вашата фирма и марка в съзнанието и да насочвате посетителите обратно към Вашия уеб сайт, където сте публикували ново съдържание.

Въпрос на контрол

Освен, ако не сте получили е-мейл адреса на посетителя при първото му посещение, решението дали да посети или не повторно Вашия уеб сайт е само в негови ръце.

Но, веднъж вече получили неговия е-мейл адрес и разрешение да получава е-мейли от Вас, Вие се позиционирате добре по пътя на изграждане на успешни онлайн взаимоотношения.

Съществуват три ключа към успеха на Вашия уеб сайт:

1. Подбуда. Вие трябва да създадете подбуда и мотивация за тях, за да Ви предоставят своя е-мейл адрес.
2. Простота. Трябва да направите колкото се може по-лесен процесът на регистрация.
3. Зачитане на личната информация. Трябва да предоставите и да се придържате към Вашето изявление за защита на личната информация на посетителите и че няма да продавате, обменяте или дистрибутирате по какъвто и да е начин техния е-мейл адрес на никого другиго.

1. Създаване на инициатива/подбуда/мотивация

Най-добрият начин да окуражите посетителя да се абонира за Вашия електронен вестник е първо да предложите добро описание на съдържанието на вестника и да предоставите също и бонус за получаване на ценна информация при регистрация, която той ще получи веднага, още с регистрацията. Да кажете само: “Абонирайте се за моя вестник!” не е достатъчно. Няма полза от това изявление. Вместо това, опишете типа информация, която Вашият вестник ще предоставя на посетителя и колко често ще го получава.

Свържете това с инициативата за регистрация, която има висока възприета стойност и може да бъде дистрибутирана по е-мейл. Съдържанието на Вашата инициатива трябва да бъде стриктно обучаващо. Нека стойността на Вашите думи “продава” Вашата компетентност. Във Вашата инициатива, предоставяйте ценна информация, която е свързана с типа дейност, която упражнявате. Използвайте тази инициатива за да комуникирате Вашата съпричастност и разбиране към бизнеса на Вашите потенциални клиенти и без да се самовъзхвалявате и възгордявате им покажете, че Вие знаете как да им бъдете полезни.

2. Леснота

Направете колкото се може по-лесна регистрацията на посетителите за получаване на инициатива.

Изисквайте минимум информация. Предоставете две текстови полета, едно за името на посетителя и едно за е-мейл адреса му. (Получавайки името на посетителя Ви позволява да персонализирате Вашата комуникация). Избягвайте да искате повече информация. Ще откриете обратно пропорционална зависимост между количеството информация, която изисквате и броят на посетителите, които се регистрират.

Не предполагайте, че всеки който се регистрира за да получи желаната информация, желае също и Вашия електронен вестник. Разрешете на посетителите да получат само желаната информация от инициативата, без да получават Вашия вестник. Това ще увеличи доверието във Вас и проектира професионален образ за Вас. Предоставете специално поле за посетителите, които искат да получат Вашия е-вестник. (В допълнение, във всеки електронен вестник, който изпращате, им напомняйте, че те са изискали да получават електронния Ви вестник и са се абонирали за него и във всеки един момент могат доброволно да се откажат от получаването му).

Колкото повече възможности за абонамент предоставяте на посетителите, толкова по-голям е процентът респонденти. Не си мислете, че една единствена форма за регистрация на Вашата начална Интернет страница е достатъчна. Успехът идва от увеличаването на срещата с Вашата регистрационна форма. Много успешни “Guerrillas” предоставят регистрационна форма в началото на всяка страница.

3. Зачитане на личната информация

Поставете Вашето изявление за защита на личната информация на видно място. Заявете Вашето намерение да респектирате личната информация на посетителя да не продавате, обменяте или да направите неговото име или е-мейл адрес достояние до някого извън фирмата или организацията.

...............................................................................
ПОКАНА ЗА ПРАКТИЧЕСКИ СЕМИНАР “Guerrilla Marketing: Интернет маркетингът за твоя УСПЕХ!”

05.11.2010 петък София

За 1 ден ще научите защо Интернет маркетингът е най-ефективният маркетинг комуникационен канал за привличане на клиенти, кое работи в Интернет, кое не работи в Интернет и защо, подкрепено с много примери от българската практиката! Ще срещнете проактивни хора като Вас и ще споделим този ден заедно! Вижте галерията със снимки на всички Guerrilla мениджъри за последната една година, преминали обучения по системата Guerrilla Marketing: http://www.flickr.com/photos/janet_naidenova/show и видео клипове от обучения: http://www.youtube.com/JanetNaidenova

Присъединете се към успелите Guerrilla мениджъри в България! Само за Вас, читателите на блога, посветен на Guerrilla Marketing, предоставям специална такса за участие – 99 лв. /без начислен ДДС/, независимо от датата на регистрация!

За повече информация и онлайн регистрация, посетете: http://www.guerrilla-marketing.eu/
……………………………………………………….............

Няма коментари:

Публикуване на коментар