Откъде да започнем?
Логото помага на фирмата да разграничи своя бизнес сред хилядите други в морето на киберпространството. Guerrilla Marketing знае, че повечето хора са визуално ориентирани и запомнят графични символи и цветовете на логото. То трябва да съответства на името на фирмата и на нейната идентичност. Единственият начин хората да запомнят логото е да бъдат създадени правила за използването му, т. нар. "Ръководство за фирмена идентичност", и тези правила да бъдат следвани постоянно. Ако желаете да Ви изпратя пример от моята практика на "Ръководство за фирмена идентичност", моля изпрете е-мейл на janet@jnn-marketing.com със Subject/Тема=WebIdentity.
Използвайки едни и същи цветове, разполагайки логото на едни и същи места във всички маркетинг и комуникационни материали, ще позиционираме нашата марка по-бързо и на по-ниска цена! Логото трябва да утвърждава идентичността на бизнеса чрез цветовете, дизайна и разположението си. Много видове бизнес изискват използването на специфичен цвят или цветове, за да спечелят битката за клиентите. Тези цветове помагат на фирмата да завоюват достойно място в съзнанието на потенциалните клиенти. Цветът на Coca-Cola e червен! Той се използва навсякъде: в логото, маркетинг материалите, в рекламите, в знаците, в опаковките, в етикетите и т.н.
Guerrilla мениджърите знаят, че никога нямаме втори шанс за добро първо впечатление. Това в много висока степен е валидно за всичко, което правим, дори и за най-простите неща. В частност, правилото е валидно и за дизайна на нашата страница в Интернет. Ако една уеб страница е с неясно съдържание, недобър дизайн, трудно се ориентираме в нея и най-вече не можем да разберем какво е предназначението й, то ще смятаме, че и стоките и услугите, които фирмата предлага, са също така с недобро качество и обслужването също не е на ниво!
В подкрепа на това твърдение е резултатът от едно изследване. Известна авиокомпания поръчва специално изследване за проучване на удовлетвореността от обслужването на своите клиенти. Един от въпросите е: "Ако храната, която авиокомпанията сервира по време на полет, не изглежда добре на външен вид, то ще предположите ли, че авиокомпанията не се грижи добре и за двигателите на самолета?" Болшинството от отговорите на този въпрос са: "ДА!"
Кой е правилният цвят?
Според някои психолози, специализирани в използването и влиянието на цветовете, съществуват четири основни цвята (тъмно синьо, синьо-зелено, оранжево-червено и ярко жълто) плюс четири спомагателни цвята (виолетово, кафяво, черно и натурално сиво). Синьото никога не се асоциира с храна. Зеленото се свързва с природата. Кафяво-червеният цвят не е еквивалентен на ниски цени. Нито пък жълтото.
Психолозите твърдят, че тъмно синьото се свързва с дълбочина на чувствата, означавайки чувствителност, задоволство, нежност и обич. Зелено-синьото се свързва с еластичност на желанията, показвайки упорство, самоизтъкване, самопочитание. Оранжево-червеният цвят се свързва със сила на волята, означава желания, възбуда, доминиране и сексуалност. Ярко жълтото показва спонтанност, свързва се с непостоянност, очакване, оригиналност и ободряване.
Цветът или цветовете, които изберем, трябва да се свързват с нишата и идентичността на фирмата ни. Заради нас самите и нашите клиенти е желателно да се асоциираме поне с един цвят. Определяме каква точно е идентичността на фирмата ни и правим всичко възможно, за да я стимулираме и в Интернет. Идентичността рефлектира на стила ни, на дизайна на уеб страницата, на участието ни в дискусионни групи и форуми, на електронния ни подпис към всеки е-мейл, на маркетинг материалите, на рекламата ни в Интернет, на отношението ни към обслужването на клиентите ни и т. н. Всичко, което правим във и чрез Интернет, допринася за идентичността на нашата фирма.
Цветовете говорят
Цветовете играят ключова роля за успешната комуникация на фирмената идентичност в Интернет. Цветът говори на клиентите за нашите продукти, услуги, за нашия бизнес, за нашето обслужване. Той им въздейства при вземането на решение за покупка и при избора им от кого да извършат покупката. Много психологически аспекти на цветовете често изглеждат емоционални и лични, а не научни и е трудно да се постигне съгласие по отношение на реакциите към цветовете. Но много от Вас ще се съгласят, че някои цветови комбинации се свързват с топло или студено, някои доставят желание и удоволствие, а други означават болка.Червеният цвят може да бъде освен всичко друго и приветствие за "добре дошъл".
Цветовете въздействат, вдъхновяват, извикват чувства
Комбинациите от цветове събуждат усещане за комфорт, свежест, движение, жизненост, романтичност, богатство, сила, магнетизъм или зависимост, носталгия и много други. Цветът може да се използува за издигане на статуса или престижа на стоките и услугите. Например, често златният и сребърният цвят се използват вместо оранжевия и светлосиния.
Можете да прочетете и постовете ми за цветовете в блога:
“Как жените и мъжете възприемат формите и цветовете и как те им въздействат”:
http://jnnmarketing.blogspot.com/2009_03_01_archive.html
“Влиянието на цветовете в маркетинга”:
http://jnnmarketing.blogspot.com/2009/03/blog-post_09.html
Разгледайте и кандидатите за номинации в 10 юбилейно издание на БГ Сайт 2009 на http://www.bgsite.org/ Регистрирайте за участие Вашия сайт, още сега, за да популяризирате Вашия бизнес!
Добавете цвят към Вашия свят (World Wide Web)
Един от начините за комуникация на фирмената идентичност е да използваме цветовете от нашето лого и да ги превърнем във фирмени цветове, като ги включим в дизайна на нашата уеб страница. Оцветете, например бутоните за навигация на Вашата страница с фирмения цвят. Може би Ви се струва, че това не е кой знае какво, но не е така. Този акцент ще придаде уникалност на Вашата страница и ще спомогне за комуникацията на фирмената идентичност.
Един достоен пример за използване цвета на логото, превръщането му във фирмен цвят и използването на фирмения цвят при дизайна на уеб страницата за комуникация на фирмената идентичност в Интернет е страницата на една от най-успешните български компании -ТехноЛогика: http://www.tlogica.com/ Фирменият цвят на ТехноЛогика се свързва със спокойствие, доверие, сигурност, увереност и комуникира успешно фирмената идентичност в Интернет.
Силата на цветовете
Цветовете притежават огромна сила, ако са използвани правилно. Възползвайте се от тази сила на въздействие и взимане на решение, за да утвърдите идентичността на Вашата фирма в Интернет, но запомнете, че използваният цвят винаги трябва да съобщава на потенциалните клиенти какъв е Вашия бизнес и да помага на посетителите на Вашата страница да определят в кой бранш е Вашата фирма и какви стоки и услуги предлага тя.
Цветовете могат да накарат Вашето послание да крещи - например с използуването на яркочервено и оранжево, или да шепне свежо със светлосиньо, зелено или земни тонове.
...........................................................................................................................................................
Продължавам да пътувам из страната, за да бъда по-близо на Вас с еднодневната интензивна практическа лекция “Guerrilla Marketing: Интернет маркетингът за твоя УСПЕХ!”. Предстоят семинарите на 23.10.2009 Стара Загора 06.11.2009 Русе 13.11.2009 Велико Търново 20.11.2009 София и 27.11.2009 Пловдив. За 1 ден ще научите защо Интернет маркетингът е най-ефективният метод за привличане на нови клиенти, кое работи в Интернет, кое не работи в Интернет и защо, подкрепено с много примери от практиката ми! За повече информация и онлайн регистрация, посетете: http://www.guerrilla-marketing.eu/
Успешен ден от http://www.guerrilla-marketing.eu/ !
О, това е наистина страхотно! Радвам се, че попаднах тук (хех, тъй като знам, че ще Ви е интересно - от Az-jenata.com!)
ОтговорИзтриванеИскам да попитам - кога отново ще има семинар във Варна?
Милена(Меми) Пехливанова
Здравейте Милена (Меми),
ОтговорИзтриванеМного Ви благодаря за коментара :-)
На http://www.guerrilla-marketing.eu се публикува редовно информация за предстоящи обучения! Специално за Варна, ще Ви информирам лично!
Успех от мен!