Знаем ли с какво се свързва всеки цвят в съзнанието на нашите клиенти? Guerrilla Marketing обръща особено внимание на комуникацията чрез цветовете! Цветовете, които използвате във Вашите маркетинг средства – офис консумативи, знаци, декора на Вашия офис, брошурите, визитките, уеб сайта, корпоративния Ви блог, играят важна роля за мотивацията на хората.
Ето какво означават цветовете за хората в техните емоции и бизнес контекст:
Червеният цвят предизвиква асоциация на агресивност, страст, сила, жизненост. В бизнеса, той е велик за акценти и подчертаване, стимулира апетита, свързва се със задължение.
Розовият цвят се свързва с женственост, невинност, нежност, здраве. В бизнеса трябва да сте наясно с неговото въвличане и асоциация с женствеността.
Оранжевият цвят предизвиква шега, жизнерадост, горещ темперамент. В бизнеса той е чудесен за да маркира най-съществената част в графиките или диаграмите.
Жълтият цвят се асоциира с позитивност, слънчева светлина или страхливост. В бизнеса този цвят апелира към интелектуалност и е отличен за акцентиране на нещата. Прекаленото му използване го обезсилва.
Зеленият цвят се свързва със спокойствие, здраве, свежест. В бизнеса неговите наситени тонове придават статус и богатство, а неговите бледи тонове са успокояващи.
Синият цвят предизвиква авторитетност, достойнство, сигурност, вярност. В бизнеса означава фискална отговорност и сигурност. Плюс това той е всеобщо популярен.
Лилавият цвят се свързва със усложненост, одухотвореност, скъпо струващо, кралско и мистериозно. В бизнеса, той е абсолютно подходящ за артистичните среди.
Кафявият цвят се асоциира с полезност, земност и изтънчено богатство, плодородие. В бизнеса той означава по-маловажните неща в документите.
Белият цвят поражда чувство за чистота, истинност, означава съвременност и изтънченост. В бизнеса той оживява тъмните цветове и може да бъде освежителен или стерилен.
Сивия цвят извиква мрачно чувство, авторитарност, практичност и корпоративен манталитет. В бизнеса той е винаги точният цвят за консервативна аудитория.
Черният цвят се свързва със сериозност, отличителност, подчертаност и класически стил. В бизнеса той създава драма и много често е чудесен за фон.


Последната книга по темата, която прочетох наскоро е: Pantone Guide to Communicating with Color на Leatrice Eiseman и горещо я препоръчвам на всички дизайнери!
Ако желаете да прегледате книгите, не се колебайте да ми пишете: janet@jnn-marketing.com?Subject=Color_Books и с голямо удоволствие ще споделя тези книги с Вас!
Полезно, интересно и цветно :)
ОтговорИзтриванеБлагодаря! Да е изпъстрен с цветове и Вашият утрешен ден :-)
ОтговорИзтриване