Първото и най-важно разбиране от всичко е, че "Guerrillas" планират отпред назад, започват с визията за техните цели за бъдещето, след което се връщат обратно в сегашния момент и начертават пътя, който трябва да извървят, за да постигнат тези цели. Ако си позволите да визуализирате успеха, лесно ще намерите пътя към него!
Представяте ли си да пътувате в непозната страна без пътна карта? Същото е, когато управлявате Вашия бизнес без маркетинг план. Маркетинг планът Ви помага да си отговорите на въпросите: · Къде се намирате в момента? · Къде искате да стигнете? · Как да стигнете до там?
Благодаря на Жюстин Томс и екипа на ABC Design & Communications GROUP за този чудесен персонализиран календар за 2010 година, който виждате на снимката! NAIDENOVA Street е наляво, а WALL Street е надясно :-) И да продължим напред ...
Маркетингът е двигателя на всеки бизнес. За да се ангажирате с успешен бизнес абсолютно задължително е да започнете с маркетинг план. Не е задължително маркетинг планът да бъде десетки страници. Едни от най-успешните маркетинг планове са създадени върху салфетка по време на закуска или под душа. Колкото и кратък да е Вашият маркетинг план, напишете го! Разликата между успеха и неуспеха на нашия бизнес е в планирането на маркетинга. Това е основателна причина, за да седнете и да напишете Вашия маркетинг план, след като прочетете тази моя статия. И най-важното след това е да се ангажирате с неговото изпълнение!
Алгоритъмът за създаване на маркетинг план, който Ви предлагам, се състои от 7 стъпки и представлява писмени отговори на седемте най-важни въпроса за Вашия бизнес. И така да започваме с въпросите:
Въпрос 1. Какви са конкретните Ви цели?
Отговорете на този въпрос. Започнете с предназначението на Вашия маркетинг. Поставете си конкретни SMART цели: S (Sensible - практични), M (Measurable - измерими), A (Achievable - достижими), R (Realistic - реалистични) и T (Timebound - фиксирани във времето). Запишете ги. Планирайте целите по седмици, месеци, тримесечия, година.
Ето и няколко примера:
· Да спечелим 50 нови клиенти за фирмата до 31.03.2010 г.
· Да успеем да задържим всички активни клиенти на фирмата и да реализираме 8% ръст на продажбите към тях през 2010 година, сравнени с предходната година
· Да увеличим пазарния дял на продукт А с 5% през 2010 година
· Да увеличим печалбата на фирмата през 2010 година с 12%.
Когато създавате Вашите SMART цели винаги си задавайте въпроса: Ако успеем да постигнем тези SMART цели дали ще постигнем бизнес целите на фирмата за 2010 година? Защото конкретните Ви цели трябва да са именно тези.
Забележете, че всички стъпки, които следват, ще са базирани на яснотата на Вашите първоначални цели и предназначение. Започнете сега с дефинирането на Вашите SMART цели:
____________________________________________________
____________________________________________________
____________________________________________________
____________________________________________________
____________________________________________________
____________________________________________________
Въпрос 2. Каква е ползата от Вашия продукт или услуга?
Имате вече дефинирани конкретни маркетинг цели. Следващата стъпка е да определите ползата от Вашия продукт или услуга. Задайте си въпроса: "Какво хората наистина желаят?" Ето и някои от отговорите на въпроса:
· Хората желаят да са здрави
· Желаят да изглеждат по-добре
· Желаят да печелят повече пари
· Желаят да постигат успех
· Желаят да имат повече свободно време
· Желаят да се забавляват и т.н.
Много често не се прави разлика между ползите от продукта или услугата и техните свойства или характеристики. Свойствата или характеристиките са елементи на продукта или услугата, които предоставят ползите от тях. Един бърз поглед към таблица 1 ще ви помогне да запомните разликата.
Таблица 1. Разликата между характеристики и ползи на продукт или услуга
Характеристика Полза
Кола с въздушни възглавници По-голяма сигурност и защита
Съдържание на витамини Здраве
Цифров запис По-качествен звук
Ергономичен стол Удобство, липса на напрежение
Мобилен телефон Постоянна комуникация
Сега отделете няколко минути, за да напишете най-уникалните и желани ползи, които ще предложите на Вашия целеви пазар. Първият въпрос, който ще си зададат Вашите клиенти е “Какво означава това за мен?” Целта не е да съберете много ползи, а да намерите тези, които ще посрещнат желанията на Вашите клиенти. Какво наистина искат те? С какво Вие сте различен? Какво предлагате Вие, което Вашият конкурент не предлага? Запишете ги:
__________________________________________________
__________________________________________________
__________________________________________________
__________________________________________________
__________________________________________________
__________________________________________________
Въпрос 3. Кои са целевите групи за Вашите продукти и услуги?
След като вече сте дефинирали предназначението на Вашия маркетинг, конкретните цели и ползите от Вашите продукти и услуги, трябва да дефинирате кои са целевите групи за тях. Кой точно желае и има нужда от предлаганите от Вас продукти и услуги? Ще отговорите всеки. Грешен отговор! Търсите ниша и колкото по-фокусирана е тя, толкова по-добре за вас.
Примери за целеви групи:
· Адвокати, мъже, между 23-45 години, с годишен доход между 35000 и 50000 лева, живеещи в собствено жилище
· Малки и средни фирми - производители, с персонал над 50 души, годишни обороти над 1 000 000 лева и с над 3 офиса в страната
· Жени, управляващи фирми, възраст между 30-40 години, без деца.
Колкото по-фокусирана е целевата група, толкова по-ефективен ще е Вашият маркетинг. Сега опишете Вашата целева група:
___________________________________________________
___________________________________________________
___________________________________________________
___________________________________________________
___________________________________________________
Ще продължим със следващите стъпки от Вашия маркетинг план в първите дни на Новата 2010 година!
Пожелавам Ви красиви и вълнуващи Новогодишни празници и успешна, изпълнена със здраве, късмет и благоденствие 2010 година!
С уважение,
Жанет Найденова
Certified Master of Guerrilla Marketing Coach
ПОКАНА:
На 22.01.2010 /петък/ e първият практически еднодневен интензивен уъркшоп “Guerrilla Marketing: КАК ДА СЪЗДАМ УСПЕШЕН МАРКЕТИНГ ПЛАН ЗА 1 ДЕН?" за 2010 година. Създаден е за да ви “обучава”, “вдъхновява” и “забавлява” и включва десетки НОВИ методи, ценни практически примери и идеи, основаващите се на доказани маркетинг и бизнес техники, които помагат на хора като Вас - с много ограничени маркетинг бюджети, но с неограничено въображение и желание, да постигат успех! Предназначен е специално за Вас: собственици и управители на малък и среден бизнес, мениджъри в областта на маркетинга и продажбите, рекламни и PR експерти и специалисти, с ясното съзнание, че ще Ви бъде по-полезен от всичко, което сте учили или прочели и ще провокира мислите и въображението Ви! Вижте видео клиповете от уъркшопа, проведен на 18.12.2009 г. : http://www.youtube.com/JanetNaidenova
За повече информация и онлайн регистрация, посетете: http://www.guerrilla-marketing.eu/
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Чудесна статия, прочетох я на един дъх. За първи път посещавам блога, но вече съм абониран и мисля да ставам "досаден" като задавам много въпроси.
ОтговорИзтриване@Michael Cage Благодаря Ви за позитивния коментар! Това е моята мотивация - хората, които посещават блога да ползват информацията в него и да им бъда полезна :-)
ОтговорИзтриванеcommercial moving company
ОтговорИзтриване