петък, 11 юни 2010 г.

Къде са българските рекламодатели в Интернет?

“Бъдещето на маркетинга в ерата на Интернет е в диалога с потребителя. Интернет маркетингът, от такъв, какъвто го познаваме се превръща в такъв, който ни познава!"

Интернет е проактивен за разлика от пасивната природа на офлайн медиите. Все още живеем във времето, когато големите рекламодатели в България насочват най-голяма част от бюджетите си в стандартните канали – основно телевизия, радио, външна и печатна реклама. Те инвестират средства в тези канали за да изпращят своите послания едностранно към потребителя с една единствена цел да продават! Рекламират към много обща целева група по телевизията за да създадат ‘бренд’, а след това изполват останалите офлайн канали за да стеснят целевата група и да затворят продажби. И всичко това е само в една посока – монолог на марката!

Не Ви ли се струва малко скъпо и бавно? Това беше стратегията на 20 век, но вече не е печелившата стратегия за 21 век! Доказателство за това е, че през 2009 г. за първи път в историята на един толкова развит пазар, като Великобритания, бюджетите, вложени в Инернет реклама надвишиха бюджетите, вложени в телевизионна реклама. И зад този факт стои една единствена причина – Интернет маркетингът дава по-добър резултат за рекламодателя!

Къде са българските рекламодатели?

Последното проучване на IAB Europe и Gemius, проведено за Централна и Източна Европа, показва, че 46% от цялото население (3,5 млн./ в България е в Интернет /Вижте Фиг. 1/. Като проникване на Интернет, България е съизмерима с Унгария и Полша.


Същото проучване показва и къде сме по инвестирани бюджети в онлайн реклама спрямо общите бюджети. /Вижте Фиг. 2/. В България те са само едва 5% от общите рекламни бюджети, докато в Унгария са 11%, а в Полша – 10%.







Наскоро IABulgaria (Interactive Association Bulgaria, асоцииран член на IAB Europe) публикува ТОП онлайн рекламодатели и марки в България. Можете да видите кои са те на страницата на асоциацията: http://www.iabulgaria.com/

....................................................................................

ПОКАНА ЗА ПРАКТИЧЕСКИ СЕМИНАР “Guerrilla Marketing: Интернет маркетингът за твоя УСПЕХ!”

19.06.2010 /събота/ и 25.06.2010 /петък/ София

За 1 ден ще научите защо Интернет маркетингът е най-ефективният маркетинг комуникационен канал за привличане на клиенти, кое работи в Интернет, кое не работи в Интернет и защо, подкрепено с много примери от българската практиката! Ще срещнете проактивни хора като Вас и ще споделим този ден заедно! Вижте галерията със снимки на всички Guerrilla мениджъри за последната една година, преминали обучения по системата Guerrilla Marketing: http://www.flickr.com/photos/janet_naidenova/show и видео клипове от обучения: http://www.youtube.com/JanetNaidenova

Присъединете се към успелите Guerrilla мениджъри в България! Само за читателите на блога, посветен на Guerrilla Marketing, предоставям специална такса за участие – /99 лв. без начислен ДДС/, независимо от датата на регистрация!

За повече информация и онлайн регистрация, посетете: http://www.guerrilla-marketing.eu/
……………………………………………………………………

Няма коментари:

Публикуване на коментар