Ако Вашите конкуренти още не Ви познават и не знаят за Вашето съществуване, още по-добре за Вас. Вие трябва да ги опознаете първи! Задължително средство в арсенала на Guerrilla Marketing е ясната картина за реалността. Реалност? Какво е това? Това е разликата между начина, по който Вие управлявате Вашия бизнес и начина, по-който Вашите конкуренти управляват техния. Цялата идея е в това, Вие да правите абсолютно всичко по-добре от Вашите конкуренти. Но как да постигнете това? Отговорът е: Като извършите проучване!
"Guerrillas" следят техните конкуренти, тяхната индустрия и най-вече себе си. Необходимо е да разберете, че бизнес информацията е много по-необходима от всякога и че Вашите конкуренти не са просто манекени, поставени на витрина. С всеки изминал ден те стават все по-умни и единственият начин да узнаете къде сте Вие в сравнение с тях е активно и регулярно да ги следите ("проучвате").
Обадете се на конкурентна фирма и изискайте информация. Ако конкурентите познават гласа Ви твърде добре, за да се обадите Вие, то помолете Ваш приятел да позвъни. Обърнете внимание как Вашите конкуренти се отнасят с потенциален клиент по телефона, за какъвто се представяте Вие. Вижте как се обработва Вашето запитване и колко време отнема за отговор. Обърнете внимание има ли последващи действия и колко добри са те.
След това направете същото с Вашата компания. Изискайте същата информация. И тъй като Вашите служители познават гласа Ви много добре, помолете Ваш приятел да позвъни вместо Вас. Как се отнася Вашата фирма към запитването? Добре колкото Вашите конкуренти? Отговорът на запитването до Вашата фирма толкова изчерпателно и толкова бързо ли е предоставен, колкото Вашите конкуренти? Последващите действия на Вашата фирма по-добри ли са отколкото на Вашите конкуренти? Ако Вашите конкуренти правят нещо по-добре от Вас, то направете промени, така че Вие да правите нещата по-добре от тях!
Търсете конкурентите във Вашето собствено поле на действие, във Вашата общественост, навсякъде около Вас. Ако откриете някой, който управлява своя бизнес по-добре от Вас, почувствайте се добре от този факт, защото можете да научите много от него и да направите съответните подобрения. Проучването е информативно и не е скъпо. Трябва да го практикувате регулярно, най-малко два пъти в годината, дори повече, ако желаете да бъдете истинска "Guerrilla". "Guerrillas" знаят до мозъка на костите си, че истината е ценен помощник. Да се открие истината е голямо главоболие, особено когато откриете, че се проваляте, но възможностите да направите Вашата фирма най-добрата си струва болката.
А сега, направете следното:
Посетете страниците в Интернет на трима от Вашите най-проницателни конкуренти. Направете списък с всички неща, които можете да научите от тях, за да подобрите своя собствен бизнес. Какво Ви харесва? Имат ли позициониране? Какво е то? Имат ли слоган? Имал ли асансьорен сценарий и какъв е той?
Запишете ги по следния начин:
Име на конкурент: .................................................................
Адрес на уеб сайта: ...............................................................
Нещата, които харесвам:
1. .................................................................................................
2. .................................................................................................
3. .................................................................................................
4. .................................................................................................
5. .................................................................................................
6. .................................................................................................
Позициониране:
.....................................................................................................
Слоган:
.....................................................................................................
Асансьорен сценарий:
....................................................................................................
След това анализирайте резултатите от проучването и направете маркетинг план за действие, за да бъдете още по-добри от конкурентите Ви! Да бъдеш втори не е достатъчно! Победителят е само един и това трябва да сте Вие!
.....................................................................................................
След успешната практическа лекция, в София миналия месец, сега имам удоволствието да поканя всички читатели на моя блог, посветен на Guerrilla Marketing, които имат желание и възможност да посетят моята практическа лекция “Guerrilla Marketing: Маркетингът за твоя УСПЕХ!” на 19.06.2009 г. в Бургас. За 1 ден ще научите как да създадете успешен Guerrilla Marketing план и ще го направим заедно! За повече информация и онлайн регистрация, посетете: http://www.guerrilla-marketing.eu/
"Guerrillas" следят техните конкуренти, тяхната индустрия и най-вече себе си. Необходимо е да разберете, че бизнес информацията е много по-необходима от всякога и че Вашите конкуренти не са просто манекени, поставени на витрина. С всеки изминал ден те стават все по-умни и единственият начин да узнаете къде сте Вие в сравнение с тях е активно и регулярно да ги следите ("проучвате").
Обадете се на конкурентна фирма и изискайте информация. Ако конкурентите познават гласа Ви твърде добре, за да се обадите Вие, то помолете Ваш приятел да позвъни. Обърнете внимание как Вашите конкуренти се отнасят с потенциален клиент по телефона, за какъвто се представяте Вие. Вижте как се обработва Вашето запитване и колко време отнема за отговор. Обърнете внимание има ли последващи действия и колко добри са те.
След това направете същото с Вашата компания. Изискайте същата информация. И тъй като Вашите служители познават гласа Ви много добре, помолете Ваш приятел да позвъни вместо Вас. Как се отнася Вашата фирма към запитването? Добре колкото Вашите конкуренти? Отговорът на запитването до Вашата фирма толкова изчерпателно и толкова бързо ли е предоставен, колкото Вашите конкуренти? Последващите действия на Вашата фирма по-добри ли са отколкото на Вашите конкуренти? Ако Вашите конкуренти правят нещо по-добре от Вас, то направете промени, така че Вие да правите нещата по-добре от тях!
Търсете конкурентите във Вашето собствено поле на действие, във Вашата общественост, навсякъде около Вас. Ако откриете някой, който управлява своя бизнес по-добре от Вас, почувствайте се добре от този факт, защото можете да научите много от него и да направите съответните подобрения. Проучването е информативно и не е скъпо. Трябва да го практикувате регулярно, най-малко два пъти в годината, дори повече, ако желаете да бъдете истинска "Guerrilla". "Guerrillas" знаят до мозъка на костите си, че истината е ценен помощник. Да се открие истината е голямо главоболие, особено когато откриете, че се проваляте, но възможностите да направите Вашата фирма най-добрата си струва болката.
А сега, направете следното:
Посетете страниците в Интернет на трима от Вашите най-проницателни конкуренти. Направете списък с всички неща, които можете да научите от тях, за да подобрите своя собствен бизнес. Какво Ви харесва? Имат ли позициониране? Какво е то? Имат ли слоган? Имал ли асансьорен сценарий и какъв е той?
Запишете ги по следния начин:
Име на конкурент: .................................................................
Адрес на уеб сайта: ...............................................................
Нещата, които харесвам:
1. .................................................................................................
2. .................................................................................................
3. .................................................................................................
4. .................................................................................................
5. .................................................................................................
6. .................................................................................................
Позициониране:
.....................................................................................................
Слоган:
.....................................................................................................
Асансьорен сценарий:
....................................................................................................
След това анализирайте резултатите от проучването и направете маркетинг план за действие, за да бъдете още по-добри от конкурентите Ви! Да бъдеш втори не е достатъчно! Победителят е само един и това трябва да сте Вие!
.....................................................................................................
След успешната практическа лекция, в София миналия месец, сега имам удоволствието да поканя всички читатели на моя блог, посветен на Guerrilla Marketing, които имат желание и възможност да посетят моята практическа лекция “Guerrilla Marketing: Маркетингът за твоя УСПЕХ!” на 19.06.2009 г. в Бургас. За 1 ден ще научите как да създадете успешен Guerrilla Marketing план и ще го направим заедно! За повече информация и онлайн регистрация, посетете: http://www.guerrilla-marketing.eu/
Няма коментари:
Публикуване на коментар