Съвременните потребителите са по-взискателни от всякога и очакват персонализиран, личен опит за пазаруване. Начинът, по който те пазаруват, вече не е линеен – те „скачат“ от една точка на контакт към друга и използват различни начини и канали за паразуване на стоки и услуги. Модерните потребители пазаруват навсякъде, по всяко време и от всяко място, търсят най-добрата цена и очакват множество гъвкави опции за доставка. Изискват желания продукт да е в точния размер и цвят веднага. Бизнесът се очаква да отговаря на всички тези изисквания и да предложи цялостна информация за продукта, продуктови ревюта, мнения на клиенти, наличности, независимо от канала, който потребителите ползват.
Това е сериозна промяна за традиционната търговия, с
която всички ние сме свикнали. Потребителите, ритейлърите и е-ритейлърите играят
своята роля в прехода към „omni-channel‘“. Мобилните купувачи не пренебрегват
използването на таблет или мобилно устройство и на място, в офлайн магазина, за
сравнение на цените, продуктите и условията за покупка. Ако потребителите
използват различни канали, то и бизнесът трябва да използва тези канали. Един
канал на търговия вече е абсолютно недостатъчен. Ритейлърите трябва да преразгедат
своите „omni-channel“ стратегии,
за да останат конкурентни.
“Omni-channel” търговията на дребно е бизнес модел, който предполага
използването на различни канали в търговския опит на клиента, включително и за
проучване преди покупка. Тези канали включват офлайн магазини, онлайн магазини,
мобилни магазини, мобилни приложения за магазини, телефонни продажби и всеки
друг метод за допирни точки с клиентите при сърфиране, покупка, връщане на
стоката, както и предварителна продажба и следпродажбено обслужване. „Omni-channel“ е многоканален подход към продажбите, който се
стреми да осигури на клиента безпроблемно пазаруване, независимо дали го прави
онлайн от настолен компютър или мобилно
устройство, по телефона или във физическия
магазин.
Какво знаем за дигиталната реалност и поведението на българските
потребители? Научете
тук >>
По
данни от проучването DigitalScope на IAB Europe & IAB България, дрехите и обувките са най-купуваните стоки
онлайн (32% от Интернет потребителите са закупили дрехи и обувки онлайн),
следвани от туристическите услуги и книгите (16%), козметика и хигиенни
продукти (14%), електроника 13%,
автомобили и ревервни части (11%), телеком продукти (10%), фармацевтични
продукти (8%) и т.н. /Фиг. 1/.
Фиг. 1. % на Интернет потребителите, закупили стоки
онлайн
Източник: DigitalScope
Във всички сегменти, изброени по-горе, онлайн продажбите се увеличават при по-висока скорост, отколкото чрез традиционните канали на дребно канали.
В
глобален мащаб средният годишен ръст на ритейл продажбите през физическите
магазини ще бъде около 5% за следващите години до 2019 г. , докато за ритейл
онлайн търговията този средногодишен ръст ще е в пъти повече. По данни на eMarketer.com
през 2015 година продажбите на продукти и услуги,
закупени през Интернет в световен мащаб са достигнали $ 1.671 трилиона, което съставлява 7.4% от общия
ритейл пазар. До 2019 г. продажбите от ритейл електронната търговия ще се удвоят
и ще достигнат до $ 3.578 трилиона, като техният дял ще представлява 12.8% от
общия ритейл пазар.
В
Европа, Интернет потребителите са повече от 490 милиона, като над 274 милона от тях са пазарували онлайн
през последната година и са реализирани 477 милиарда евро продажби от
електронна търговия през
2015 г., което съставлява 6.4% дял от общия ритейл пазар по данни на еCommerce
Europe.
В
България, последните 2-3 години наблюдаваме сериозно развитие и увеличение на
електронната търговия всяка година спрямо предходната и тенденцията за 2016 е
този ръст в онлайн продажбите да продължи. Над 300 милиона евро са приходите от
онлайн продажби в ритейл индустрията в България през 2015 г. по данни на еCommerce
Europe, реализирани от 1 100 000 онлайн
пазаруващи.
Какви са тенденциите в електронната търговия в България, обемът на пазара и
прогнозите за 2016, логистиката, правилните стъпки за
успех, кои са добрите практики ще
научите от водещи експерти в е-commerce на Е-Commerce 3.0 форум + workshop, който ще се състои на 29.09.2016 в София Хотел Балкан. Ранната регистрация е до 10.09.2016. За повече
информация и регистрация за E-commerce 3.0 форум и workshop
посетете >> ecommerce.mysuccess.bg
.........................................................................
Жанет Найденова
Маркетинг консултант
Certified Master of Guerrilla Marketing Coach
Лидер на “Research
Group” на IAB България
GSM: +359
888 616 498
twitter: @jnnmarketing
.........................................................................
оферта между отделните.
ОтговорИзтриванеС 8-годишния си опит в областта на нашата структура заемите са въвели много надеждна и правна система за улесняване на офертата, така че клиентът да е по-сигурен. Затова, ако имате влияние върху банката, финансови затруднения, строителни проекти или други, не се притеснявайте повече. Г-жа Моник Пъут на вашите услуги, за да ви помогне. Ние отпускаме заеми в размер от 5000 евро до 12.000.000 евро с план за погасяване за проучване според възможностите. Любезно Ви молим да се свържете с нас за нуждите.
Имейл: moniquepoutout@gmail.com