четвъртък, 30 април 2009 г.

Първа среща с нестандартния “Guerrilla Marketing”

Докоснах се до “Guerrillа Marketing” за първи път през деветдесетте години на миналия век. По време на една командировка в чужбина, на летището в Женева, имах малко време до следващия полет и се запътих към книгите и списанията, за да си закупя поредния брой на Architectural Digest и Florida Design – моите любими списания в областта на архиктектурата, интериора и дизайна. Сред книгите, които разглеждах, погледът ми се спря на една нестандартна корица, която привлече моментално погледът ми. Това бе книгата на Jay Conrad Levinson “Guerrilla Marketing”. Започнах веднага да я чета и до края на полета ми, вече бях прочела книгата и бях запленена от Guerrilla Marketing. Тази книга наистина преобърна живота ми. Оттогава се занимавам с тази нова философия за маркетинга, изследвам, анализирам, тествам и измервам ефективността на различни нови и нестандартни маркетинг средства.

Кой е Jay Conrad Levinson?

Jay Conrad Levinson е автор на най-продаваната в историята серия книги, посветени на маркетинга - “Guerrilla Marketing”, плюс още 27 книги, посветени на бизнеса. Неговата Guerrilla концепция оказва толкова силно вляние върху маркетинга, че книгите му са преведени на 41 езика (включително има книга, преведена на български език, вижте по-долу) и са задължително четиво в много утвърдени MBA (Master of Business Administration) програми в света.

10 години, Jay Levinson преподава “Guerrilla Marketing” във филиала на Калифорнийския университет в Berkley. Той е практикът на “Guerrilla Marketing” в Америка, като Senior Vice President на J. Walter Thomson и лично използва тази нова концепция като Creative Director на Leo Burnett Advertising в Европа.

Jay вписва месечна колона, посветена на “Guerrilla Marketing” в Entrepreneur Magazine, Inc. Magazine публикува негови статии, води онлайн колона, публикувана на уеб сайта на Microsoft, както и в San Francisco Examiner, Onvia.com, FreeAgent.com, MarketMakers.com, InfoUSA.com и Guru.com. Jay Conrad Levinson е Председател на Борда на директорите на Guerrilla Marketing Internationl, маркетинг партньор на Adobe и Apple, член на Microsoft Small Business Council и на 3Com Small Business Advisory Board.

Как Guerrilla Marketing се превърна в мое призвание?

На 23 май 2001 г., когато бе анонсирана първата “Guerrilla Marketing Coach” сертификационна програма в света, аз бях най-щастливият човек, че ще имам възможността да се запиша в програмата. Начинът на провеждане на сесиите, който бе обявен бе чрез телефонни сесии. От България разговорите до Америка тогава бяха много скъпи, а VoIP (Voice Over Internet Protocol) още не беше разпространена услуга в България. Цената само на телефонните сесии за мен бе няколкократно по-висока от цената за сертифициране. И тогава реших да приложа на практика моя “Guerrillа” подход. Регистрирах се за сертификационната програма, изпратих е-мейл, в който нагледно описвам това, което споделих с Вас и провокирах мисленето на основателите на тази програма Jay Conrad Levinson и Mitch Meyerson, като им предложих да проведем моето обучение и сертифициране по по-нестандартен начин (за тогава) - през Интернет. И те се съгласиха! Така, след 12 седмици, аз вече бях първият в света “Certified Master of Guerrilla Marketing Coach”, сертифициран през Интернет. Бе огромно щастие за мен!

Следващата стъпка, която трябваше да предприема е да разработя програми за обучение, под формата на семинари, work shop, трениране, приложими за България и на български език и да сключа договор за правата и условията, при които ще мога да развивам това направление от моя бизнес (аз съм собственик на JNN Консулт ЕООД - първата компания в България, специализирана в областта на маркетинг консултирането на високо технологични компании, която основах през 1999 г.). Както вече се досещате, за мен няма невъзможни неща. Подписах лицензен договор с Guerrilla Marketing International през 2002 г. От тогава до днес, стотици собственици, управители, изпълнителни директори, търговски и маркетинг мениджъри, PR мениджъри и рекламни специалисти преминаха успешно през различните онлайн и офлайн форми на обучение и успешно прилагат принципите на “Guerrilla Marketing” в техния бизнес.

Първата ми публикация на статия в областта на “Guerrilla Marketing” бе в списание “Твоят БИЗНЕС”. На страницата на списанието http://www.tbmagazine.net/ можете да се регистрирате безплатно и ще получите достъп до всички публикувани материали в списанието и използвайки функцията “търсене” ще откриете всички мои публикувани статии. Окуражавам Ви да го направите! Познанието не е за самите нас, то е за да се споделя и обменя, а аз желая да го споделя с Вас!

Един от моите примери за Guerrilla Marketing

И сега бих искала да Ви покажа един от моите примери на “Guerrilla Marketing” тактика, които съм използвала в моя опит. През 2005 г., издателство “Класика и Стил” подготвяше първото издание на български език на книга от серията “Guerrilla Marketing”със заглавие “Guerrilla Marketing. Право в подсъзнанието. Фокусирано убеждаване за постигане на печалби” от Джей Конрад Левинсон и Пол Р.Дж. Ханли. И тъй като се познавах и с Пол и с Джей, им предложих аз да редактирам превода на книгата, който бе извършен от Милена Бурнаска (превъзходен превод), с цел унифициране на маркетинг термонологията в стила на “Guerrilla Marketing”. Казах им, че не искам хонорар за редакцията, а бих се радвала да ми предоставят 1 страница, най-накрая на книгата. И те се съгласиха. Нали са “Guerrillas” ;-)
И така, в края на книгата, всеки който я прочете може да се възползва от сертификата за подарък – 1 час безплатна консултация лично от мен. Получих десетки обаждания от читатели от цялата страна и продължавам да поддържам контакти с всеки от тях! Спечелих тяхното доверие, бизнес за мен и за тях и разбира се, печалби за мен и за тях! Ето това се нарича Guerrilla Marketing в действие!

За всички Вас, които четете тази публикация, предоставям възможността да получите 1 час безплатна консултация от мен, по е-мейл, телефон или лична среща. Изпратете е-мейл на janet@jnn-marketing.com?Subject=1_FREE_Hour_for_Me (със Subject: 1_FREE_Hour_for_Me) Не се колебайте! Възползвайте се, без да се притеснявате! За мен ще бъде чест и удоволствие да споделя своя богат опит (над 23 години) с Вас, за Вашия успех!

Няма коментари:

Публикуване на коментар