Може би точно с отговора на този въпрос трябваше да започна първата си публикация в моя блог. Преди обаче да отговоря на този въпрос ще споделя с Вас какво е моето разбиране за маркетинга, с който се занимавам вече повече от 23 години и ще отговоря на въпроса:
Какво е МАРКЕТИНГЪТ?
“Маркетингът е ВСИЧКО, КОЕТО ПРАВИТЕ,
за да промотирате Вашия бизнес от момента,
в който се е зародила идеята за него, до тогава,
докато клиентите Ви купуват Вашите продукти и услуги
и се превръщат в ПОСТОЯННИ Ваши клиенти!”
Какво е отличителното в тази дефиниция за маркетинг?
>> ВСИЧКО и ПОСТОЯННО
Какъв е изводът?
>> Маркетингът е комплексен процес!
А сега да зададем и въпроса:
Какво е Guerrilla Marketing?
Дефиниран е за първи път през 1984 г. в книгата Guerrilla Marketing от Jay Conrad Levinson, който лично проповядва и използва тази нова философия, като Creative Director на Leo Burnett Advertising в Европа, след това като Senior Vice President на J. Walter Thomson в Америка и понастоящем като основател на Guerrilla Marketing International. Mного от утвърдените MBA програми в света включват “Guerrilla Marketing” и това е свидетелство за нарастващия интерес към тази философия, която постоянно еволюира.
Кратка дефиниция:
“Guerrilla Marketing представлява нетрадиционни начини за маркетиране при нисък бюджет с висока възвращаемост!”
Ето и няколко примера от световната практика, споделени с Вас:
http://www.youtube.com/watch?v=4F5AIjg_Cb8
Ето и два примера от България /разбира се има истории, които стоят зад тях, но ще ги опиша в книга, която ще посветя на Guerrilla Marketing в България/:
Нестандартен брендинг на портокаловия сок “happy day” с марката RAUCH. /До този момент не бях опитвала портокаловия сок на тази марка и наистина отидох и си го купих! С парченца портокали и витамин C :-)/
Guerrilla елемент /брендирана опаковка истински мултивитамини) за подсилване позиционирането на антивирусния софтуер #1 в България ESET NOD32 http://www.nod32.bg/ , като превенция: “Ефективната ваксина срещу вируси!”за Вашия компютър!
И след тези примери да споделя с Вас и пълната дефиниция на Guerrilla Marketing.
Пълна дефиниция:
“Guerrilla Marketing е философия. Той е нестандартен, нетрадиционен и е изключително гъвкав. Вместо да инвестира само пари в маркетинга, Guerrilla Marketing инвестира време, енергия и въобръжение и прилага съвременната психология в успешната маркетингова дейност. Guerrilla Marketing си поставя за цел да "надмисли" конкуренцията, а не да я "надхарчи". Guerrilla Marketing търси да получи съгласие чрез маркетинга и след това да използва това съгласие или “позволение” за да маркетира продуктите и услугите си само към хората, проявили интерес. Guerrilla Marketing устремено се посвещава на последващите маркетинг действия към клиентите, след като веднъж са закупили стока или услуга. Единственият критерий за ефективност на Guerrilla Marketing е печалбата.”
“Бъдещето на маркетинга, който води до печалби (Guerrilla Marketing) е в лоялните клиенти и повтарящите се продажби! “
Печеливш маркетинг Ви пожелавам с Guerrilla Marketing!
Жанет Найденова
Маркетинг Консултант
Certified Master of Guerrilla Marketing Coach
JNN Консулт ЕООД
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар