Всеки път, когато изпращате е-мейл Вие представяте себе си. Всеки е-мейл представлява контакт с клиент, който заслужава поне толкова внимание, колкото скъпите отпечатани брошури и вестници. Всеки е-мейл предоставя на Вашите клиенти още една възможност те да съдят за Вашия професионализъм и компетентност.
Ето и някои съвети, от които можете да се възползвате, за да изглеждате професионално и добре по е-мейл:
1. Започнете със смислен текст в полето Subject/Тема/. Винаги идентифицирайте предназначението на съдържанието на Вашия е-мейл с текста в полето Subject/Тема/. Ако не напишете нищо в това поле, шансът Вашето съобщение да не бъде прочетено е много голям. Ако не сте написали текст в това поле и получателят не си спомни на кого е този е-мейл адрес, той може да изтрие незабавно Вашето съобщение без изобщо да го отвори. .
2. Избягвайте да отговаряте накуп на всички стари съобщения. Това се случва, когато Вие или Вашият клиент бързате да отговорите на всички натрупани съобщения, всяко с един и същи текст в полето /Тема/. След два или три отговора на съобщения с един и същи текст в полето /Тема/, става много трудно и за изпращача и за получателя да запомни кое след кое следва. Вместо това, изпратете ново съобщение, което да започва с резюме на предишните. В противен случай ще бъде трудно и за Вас и за Вашия клиент да определите кое е най-важното съобщение.
3. Винаги включвайте приветствие, обръщение. Дори, ако това е 5 съобщение, което изпращате на Вашия клиент, не започвайте директно с текста на съобщението. Започнете с “Уважаеми г-н/ г-жа ....”. Вашият клиент ще оцени любезността Ви.
4. Използвайте къси линии. Един от най-добрите начини да комуникирате имидж на професионалист е да ограничите дължината на линиите в текста до 40 символа. Получателите на Вашето съобщение ще оценят късите линии като по-лесни за четене, отколкото един дълъг текст, разположен от лявата част на екрана до края на дясната. Те ще оценят и празното пространство вдясно от края на Вашето съобщение.
5. Придържайте се към къси параграфи, около които има достатъчно празно пространство. В Интернет, с много по-голяма сила отколкото при печатната комуникация, е важно да ограничите броя на изреченията във всеки параграф. Редактирайте Вашето съобщение и след всеки параграф натискайте по два пъти клавиша “Enter”, за да добавите допълнително празно пространство между параграфите.
6. Разделяйте текста на Вашето съобщение. Ако текстът на Вашия е-мейл адресира две, три или повече теми, използвайте подзаглавия, за да идентифицирате отделните теми и да събудите визуален интерес. Повечето софтуерни програми за е-мейл съобщения Ви позволяват да форматирате подзаглавията в ‘bold’.
7. Предоставете таблица със съдържанието. Ако Вашият е-мейл се отнася за няколко различни теми, копирайте всички подзаглавията с ‘Copy” и “Paste” в самото начало на Вашия е-мейл, под обръщението и по този начин ще предоставите възможността посетителят веднага да прочете темите на Вашето съобщение, без да скролва с мишката по екрана, надолу по Вашето съобщение.
8. Използвайте “Spell Checker”! Различните програми се различават по възможностите си за проверка на правописните грешки, преди изпращането на е-мейл съобщението. Правописните грешки се забелязват много в е-мейл съобщенията. Когато е възможно, настройте програмата си така, че да проверява автоматично за правописни грешки преди изпращането на всяко съобщение.
9. Ограничете използването на е-мейл съобщения в HTML формат. Въпреки, че HTML форматът Ви предоставя възможността да добавите Вашето лого и графики, това забавя бързодействието на компютъра на получателя и го принуждава да увеличи размера на екрана, за да се получи пълният ефект от Вашето съобщение. Ограничете използването на HTML формата на е-мейл съобщенията Ви, освен в случаите, когато знаете, че Вашите клиенти го предпочитат.
10. Завършвайте Вашия е-мейл с “autosignature”/автоматичен подпис/. Винаги завършвайте Вашите съобщения със “С най-добри пожелания”, “Искрено Ваш/а” или “Пожелавам Ви успешен ден!”, “С пожелания за чудесен уикенд!” и т.н., дори, ако това е 5 е-мейл до този клиент за деня. И никога не пишете важни неща след автоматичния подпис най-отдолу в е-мейл съобщението. Повечето хора престават да четат, когато видят вече Вашето име, дори и да сте включили P.S.
Е-мейл съобщенията не са само евтин начин за комуникация. Те не са втора категория, на която не трябва да се гледа сериозно. Е-мейлът е не по-маловажно средство за презентация, колкото и Вашия вестник, уеб сайт, телефонните обаждания или срещите лице в лице с клиентите, затова отдайте му нужното внимание!
Можете дори да създадете и аутореспондери – е-мейл съобщения, които се подчиняват на същите правила, описани по-горе и които автоматично изпращат до 1 минута заложения в тях текст до е-мейла на човека, пожелал да получи тази информация и в този смисъл са средство на “маркетинга на позволението”, което е прородата на Guerrilla Marketing. Когато стартирах своя бизнес през 1999 г. нямах още фирмен уеб сайт и използвах аутореспондерите, като едно от основните средства за маркетинг на услугите, които JNN Консулт ЕООД предоставя на своите клиенти. Изградих и продължавам да изграждам и поддържам базата си от данни с потенциални клиенти именно с е-мейл маркетинг до поискване. Повече по темата за аутореспондерите, можете да прочете в блога на адрес: http://jnnmarketing.blogspot.com/2009/09/guerrilla-marketing.html
.................................................................................
ПОКАНА:
Заповядайте на еднодневния интензивен практически семинар “Guerrilla Marketing: Интернет маркетингът за твоя УСПЕХ!” в София през месец март. Изберете най-удобната за Вас дата: 12.03.2010 20.03.2010 или 26.03.2010. За 1 ден ще научите защо Интернет маркетингът е най-ефективният маркетинг комуникационен канал за привличане на нови клиенти, кое работи в Интернет, кое не работи в Интернет и защо, подкрепено с много примери от практиката! Местата за участие са ограничени до 10, датите са фиксирани и записването е на база датата на регистрация. За повече информация и онлайн регистрация, посетете: http://www.guerrilla-marketing.eu/ ……………………………………………………………………
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Много полезен материал.
ОтговорИзтриванеНе ми стана ясно само уточнението, че след подписа не трябва да се слага важна информация.
В материалите, които съм чел досега става дума за точно обратното - първо се четял послеписа.
Това е нова концепция за мен.
Добър ден Guerrilla Marketing,
ОтговорИзтриванеБраво !
Дано го прочетат повече хора.
---
Преди много години започнах да слагам :
" ---"
или
" ---------------------------------"
В обявите си за имоти.
Така поставях въздух.
Отделях важните неща едно от друго.
"Повдигах" текста в портали за имоти,
където не е разрешено форматиране на текста.
---
Виждам, че и вие го изполвате .
Значи съм бил на прав път.
Поздрави,
Владимир Йосифов
Благодаря за коментарите :-)
ОтговорИзтриване@Асен Иванов - тук става въпрос не за подписа на човека, след който обикновено в писмата за директен маркетинг се слага послепис, а за автоматичния подпис. Прилагам един пример, който използвам наскоро и съдържа и двата цитирани елемента:
С уважение,
Жанет Найденова
P.S. Регистрирайте за участие в двудневния форум “За Вашия успех – практически опит от ТОП мениджъри в България” на този адрес: http://mysuccess.bg/?page_id=9&ref=22 и ще получите специална такса със 100 лева отстъпка за Вас и изключителната възможност да спечелите 10 000 лв. за маркетинг бюджет за Вашата фирма. Ако смятате, че тази информация ще е полезна за Ваши колеги и приятели, изпратете я и на тях! Благодарим Ви!
..............................................
JNN Consult Ltd.
Marketing Consultants
Address: 6, Hubavka Str., 1111 Sofia, Bulgaria
Tel.: +359 2 971 14 01
Fax: +359 2 971 14 02
GSM: +359 888 616 498
E-mail: janet@jnn-marketing.com
http://www.jnn-marketing.com
Blog: http//jnnmarketing.blogspot.com
Seminars: http://www.guerrilla-marketing.eu
............................................
@Владимир Йосифов - абсолютно на прав път сте :-)