Вашата първа презентация към Вашите клиенти може да е с Вашия уеб сайт. И като Guerrilla мениджър, Вие много бързо се учите да използвате Вашия уеб сайт за задържане на клиентите, като им предоставите причини, поради които те ще го посещават отново и отново (както и да го препоръчват на приятели и колеги). Въпреки, че има много общи неща между печатния дизайн и уеб дизайна, съществуват различия, за които трябва да знаете.
Ето няколко съвета, които можете да вземете в предвид, когато създавате Вашия първи уеб сайт или подобрявате съществуващия:
1. Използвайте къси текстове и линии. Четенето на екран е много по-трудно отколкото четенето на хартия. Съответно, трябва да положите повече усилия, за да могат Вашите читатели да разберат съобщението. Започнете с използването на по-къси линии (намалете дължината на линиите). Избягвайте уеб страници с текстове от единия край до другия. Тези страници се четат много трудно, да не кажем, че направо са невъзможни за четене. Ограничете дължината на линиите да бъде между половината и две трети от широчината на страницата.
2. Използвайте къси параграфи. Създайте параграфите върху екрана, колкото се може по-къси. Използвайте кратни изречения и ограничете броя на изреченията във всеки параграф. Два параграфа, всеки съдържащ по три изречения са много по-лесни за четене върху екрана отколко един параграф с шест изречения. Когато се съмнявате дали текстът е достатъчно лесен за четене, разделете параграфа на два параграфа (в печатан вестник накъсването на параграфите не е позволено).
3. Добавете допълнително празно пространство между параграфите. Добавете допълнително пространство между два параграфа, като натиснете клавиша ‘Enter’ или ‘Return Key’ два пъти след всеки параграф. Въпреки, че на печат се получава много празно пространство, допълнителното пространство между параграфите е добре дошло на екрана и прави четенето на параграфите много по-лесно.
4. Контраст. Най-лесен за четене е текстът, написан с черни букви на бял или бледо жълт фон. Опитайте реверсивен текст (написан с бели букви на черен или тъмен цветен фон). Четенето е много по-трудно.
5. Подзаглавия. Във Вашия уеб сайт е дори още по-важно да разделяте съдържанието с подзаглавия на всеки 3 до 4 параграфа. Използвайте повече свободно пространство над заглавието, за да покажете ясно, че подзаглавието разделя съдържанието на параграфите под него от тези над него. Използвайте подзаглавия, които сформират силен визуален контраст между съседните текстове.
6. Разделяйте текстовете. Като допълнение, освен с подзаглавията разделяйте текстовете чрез изброяване с цифри или с ‘bullets’. Използвайте цифри за разделяне на текста, когато е от значение приоритетът и използвайте ‘bullets’, когато разделените текстове са с равни приоритети. Когато използвате изброяване, добавяте визуален интерес към Вашия уеб сайт и правите структурата на Вашата презентация по-очевидна. Придържайте се към къси статии, като вмъквате текстови линкове (връзки) към вторична или допълнителна информация, която се намира на други страници.
7. Използвайте ярките цветове много внимателно. Посетителите на Вашия уеб сайт в действителност са втренчени в екрана. Ярките цветове уморяват очите. Когато това е възможно, използвайте смекчени цветове, които създават добро разположение, без да отклоняват вниманието от Вашето послание.
8. Избягвайте и прекаленото разделяне на текстовете. Избягвайте излишните движещи се обекти във Вашата уеб страница, ако не сте изрично убедени, че анимацията подсилва Вашето послание. Много често анимацията прекъсва и отнема от концентрацията, отколкото да комуникира. Виртуално е невъзможно да се концентрирате върху текстов параграф, когато има движение навсякъде по екрана.
9. Мислете, в смисъла на малки размери. Избягвайте да използвате големи графики или фотографии, картинки. Големите графики значително забавят зареждането на уеб сайта. Дайте възможност да посетителя да кликне с мишката върху малката картинка и да има възможност да я зарежда и в по-голям размер. Посетителите ще оценят тази възможност.
10. Проверявайте и пак проверявайте всички линкове. Нищо не може да загуби доверието във Вас по-бързо от нарушена връзка. Нарушената връзка показва, че Вие не обръщате внимание на детайлите и не проверявате работата си. (Дали бихте искали да закупите продуктите или да ползвате услугите на такъв човек?)
Резюме:
Въпреки, че може да имате бърз компютър, бърза Интернет връзка и последната версия на браузър, голямата част от посетителите на Вашия сайт може да не са такива късметлии, като Вас. Бавното зареждане на страницата или линкове, които не работят бързо ще ги разочарова.
Запомнете, че посетителите ще вземат решение да останат на сайта Ви или да кликнат на друг, за по-малко от 8 секунди. Създайте Вашия уеб сайт така, че да комуникира професионализъм, имидж на компетентност още с първото съприкосновение на посетителя с уеб сайта.
........................................................................................
ПОКАНА:
Заповядайте на еднодневния интензивен практически семинар “Guerrilla Marketing: Интернет маркетингът за твоя УСПЕХ!” в София през месец март. Изберете най-удобната за Вас дата: 20.03.2010 /събота/ или 26.03.2010 /петък/. За 1 ден ще научите защо Интернет маркетингът е най-ефективният маркетинг комуникационен канал за привличане на нови клиенти, кое работи в Интернет, кое не работи в Интернет и защо, подкрепено с много примери от българската практика! Местата за участие са ограничени до 10, датите са фиксирани и записването е на база датата на регистрация. Всеки от Вас, който чете този блог получава правото да се възполва от специалната такса за ранна регистрация - 99 лв. /без ДДС/, независимо от датата на регистрация и ще получи и 1 час безплатна консултация лично от Жанет Найденова след практическия семинар. За повече информация и онлайн регистрация, посетете: http://www.guerrilla-marketing.eu/
……………………………………………………………………
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар