“Интернет променя начинът по който хората купуват, а не причината, поради която те купуват!”
Guerrilas знаят, че Интернет не променя отговора на въпроса "Защо хората купуват?”, а само "Как те купуват?". Хората купуват заради чувствата и желанията си. Тази психология е валидна и за Интернет маркетинга. Интернет, като най-голямата и най-бързо развиващата се медиа за директен маркетинг, за първи път в историята на директния маркетинг ни предоставя интерактивна възможност за представяне на нашите продукти и услуги. Вашите потенциални клиенти могат да получат цялата необходима информация по тяхно желание и след това да поръчат мигновено желаният от тях продукт или услуга, могат да бъдат в диалог с Вашата марка и да се превърнат във Ваши фенове, които Ви препоръчват и да се гордеят, че са клиенти на Вашата марка.
Хората, които са в Интернет, не са "нови". Това са хората, които притежават желанията, които винаги са имали. Рекламните медии се променят. Ефективната реклама не се променя, защото тя се базира на познанието за човешката природа. Първият принцип на рекламата е, че себичността и егоизмът са присъщи на нашите потенциални клиенти. Те си задават въпроса "Какво ми носи това на мен?" за всичко. Това е първият въпрос, на който трябва да отговорите и с Вашия уеб сайт. Той трябва да казва и да показва на Вашите посетители какво им носи той на тях.
Нека сега разгледаме първият от четирите аспекта на човешката природа, които имат най-голямо влияние при Интернет маркетинга - любознателността!
ЛЮБОЗНАТЕЛНОСТТА Е СИЛНА МОТИВАЦИЯ
Хората се страхуват да пропуснат нещо съществено. Те са любознателни да научат тайните. Затова рекламите на повечето информационни продукти онлайн съдържат думата "тайна" . Възползувайте се от този психологичен елемент. Можете да се възползвате от преимуществото на този фактор от човешката природа, като предоставите резултатите, които се постигат с Вашия информационен продукт, но без изрично да споменавате какъв е той. Например, можете да кажете, че съществуват три тайни за ………. (цитирайте ползата от Вашия продукт), без да казвате какви са те. По този начин Вие мотивирате посетителите да научат повече за Вашия продукт/услуга.
Ако обаче включите и думата "БЕЗПЛАТНО", тогава любознателността на Вашите посетители ще бъде основата за генериране на трафик към Вашия уеб сайт, аутореспондери, е-зона, група, профил. В една от моите статии, озаглавена "Как да увеличите Вашите продажби с е-мейл маркетинг?", включих следното изречение: "Ако желаете да получите безплатно списъка с 200 маркетинг средства (100 офлайн и 100 онлайн) на Guerrilla Marketing, изпратете празен е-майл (не е необходимо да въвеждате текст) до аутореспондер: 200GM@sendfree.com и до минута ще получите списъка по е-мейл във Вашата пощенска кутия. Резултатът бе наистина впечатляващ!
Използването на думата "БЕЗПЛАТНО" без да се разбира стойността на това, което се получава безплатно е опасно. Предоставяйки нещо безплатно без да бъде обяснена действителната му стойност не носи полза. Целта не е само да се привлекат повече посетители, а крайната цел е да продадете повече стоки и услуги на тези посетители. Клод Хопкинс, в своята книга "Научната реклама", пише (дори в онези времена), че не трябва да предоставяте мостра на Вашия продукт без да сте разказали Вашата история за създаването на този продукт, без действително да сте имали шанса да покажете стойността на Вашата оферта. Покажете на Вашия посетител първо действителната стойност на това, което той ще получи безплатно. След това му кажете защо му го предоставяте безплатно. Кажете му, че му предоставяте възможността да го използва безплатно, за да удовлетворите неговата любознателност и че очаквате той да се върне отново за още. Крайната цел е реализиране на повече продажби.
..............................................................................................
СЛЕДВАЩ ПРАКТИЧЕСКИ СЕМИНАР семинар “Guerrilla Marketing: Интернет маркетингът за твоя УСПЕХ!”
30.04.2010 /петък/, София, Elieff Център за Обучение и Култура на Американски Университет в България в София, Студентски град.
За 1 ден ще научите защо Интернет маркетингът е най-ефективният маркетинг комуникационен канал за привличане на нови клиенти, кое работи в Интернет, кое не работи в Интернет и защо, подкрепено с много примери от българската практиката!
За повече информация и онлайн регистрация, посетете: http://www.guerrilla-marketing.eu/
Ето какво споделя за практическия семинар, г-жа Елица Ткачова, ПР мениджър на неправителствената организация “Център Работилницата”, с истински дух на Guerrilla, инициатор на новата интернет страница на музикалните занимания "Бебешка музика" - http://www.rabotilnicata.com/
“Жанет, както предполагате вдъхновението дойде от Вас и от практическия курс "Интернет маркетинг за твоя Успех", който посетих. Благодаря Ви още веднъж за изпълненият с полезни идеи и практически насоки ден!
Елица Ткачова
ПР мениджър
Ето и видео:
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Не съм съгласен с постановката, с която започва темата. Да, променя се начина на пазаруване, тъй като Мрежата прави възможно едновременно по един канал 1. да се въздейства рекламно върху юзъра и 2. той да си поръчва и плаща в реално време, но да не забравяме, че по-голямата му информираност за качествата, ползите, употребата и цената на стоките и услугите е не по-малка ПРИЧИНА той изобщо да купува. Сещам се за поне 7-8 мои приятели, които почти непрекъснато пазаруват и то на много по-ниски цени от БГ през западни електронни магазини и чрез търговете в тях и те наистина не са нито "нови", нито "други" потребители, но са по-информирани и постоянни в търсенето и следенето на офертите, от което придобиват стойност за себе си. Ако щете, те са и по-активни като потребители, отколкото биха били без възможностите на Мрежата. Любопитството, за което става дума, не е абсолют и както се знае "убива котката", ако се злоупотребява повечко с него.
ОтговорИзтриване@TrendTracker - Благодаря Ви за коментара, който потвърждава, че "Интернет променя начинът по който хората купуват, а не причината, поради която те купуват!” :-) Вашите приятели купуват, защото желаят на притежават стоките, предлагани в западните електронни магазини на по-ниски цени. Вече и в България има електронни магазини, които разбраха, че само 5% от ритейл цената не е достатъчна, за да привлече клиентите онлайн. Ето и един пример: http://www.izone.bg Ако сте любопитен, ще го посетите, нали? Всяко нещо обаче, трябва да е дозирано! Весели Великденски празници Ви пожелавам!
ОтговорИзтриване