Днес ще Ви запозная с ‘fusion’ маркетинга, като една от успешните тактики на Guerrilla Marketing. Ето как Jay Conrad Levinson – бащата на Guerrilla Marketing, дефинира ‘fusion’ маркетинга в книгата “The Guerrilla Marketing Handbook”, която написа преди доста време заедно със своя ученик Сет Годин:
“ Fusion” маркетингът е комбинирането на усилията на две фирми за да експлоадира техният съвместен маркетинг!”
Фотокредит: FreeDigitalPhotos.net
Ето и прекрасният Guerrilla Marketing пример за "Fusion" маркетинг:
“Ballard Computer” се разви от никому неизвестна фирма до верига от 5 ритейл магазина само за 4 години и задмина всичките си конкуренти. Той постигна това чрез създаване на невероятна лоялност у клиентите си. Въпреки, че се намира в Seattle, в съседство с резиденцията на Вашингтон, далече от магнетично привличащите места за ритейл (търговия на дребно) бизнес, неговият оригинален магазин бързо придоби местно доминиране и основа експанзия на по-ежедневни местоположения за този тип бизнеси.
Една от най-първите техники, която “Ballard Computer” използва е изпращането на картичка, на която пише “Благодаря!”. Фирмата я изпраща до всичките си клиенти на следващия ден след покупката на компютър или друг хардуер.
Трицветната картичка с “Благодаря!” се изпраща с ръчно надписан адрес, качествен фирмен плик и марка. Поздравителната картичка кани получателя на безплатна чаша кафе и парче пай от “Pecan Pie” в местния ежедневен ресторант, отворил наскоро. Тази благодарствена картичка е в резултат на ‘fusion’ маркетинг партньорството между “Ballard Computer” и “Pecan Pie”. Включвам този пример, за да Ви окуража да не мислите за ограниченията, при избора на “fusion” партньори. На пръв поглед, компютърният дилър не е първото нещо, което Ви идва наум, когато става дума за идеален “fusion” маркетинг партньор за ресторант.
Този пример създава печеливша ситуация за всяка от двете страни:
1. Клиентът на “Ballard Computer” се радва на признание и получава безплатна чаша кафе и парче пай от “Pecan Pie”.
2. Ресторантът “Pecan Pie” получава признание за името си и трафик.
3. Никой не обича да похапва сам, така че повечето клиенти отиват с приятел – което означава, че ресторантът продава втората чаша кафе и парче пай на действителната му цена.
4. Тъй като ресторантът е пълен с приятни аромати и пайът е наистина много вкусен, собственикът на ресторанта споделя, че добър процент от хората, след като си похапнат пайя си поръчват и пълно меню. Много от тях стават постоянни клиенти.
5. След тяхното безплатно кафе и пай, много от клиентите се връщат в магазина на “Ballard Computer” за да благодарят на собственика за неговото гостоприемство ... и правят импулсивна покупка, - софтуер, кабел, тонер, и т.н. Много купуват втори компютър или по-добър принтер за вкъщи. Тъй като “Ballard Computer”се намира в полу-населен район, а не в област за ритейл бизнес, пайът и кафето ги връща към тази част на града, която иначе те не посещават често.
6. Не се счита за необикновено някой, който купува компютър да попита: “Още ли правите онези неща с пайя и кафето?”.
7. Магазинът дори не плаща за кафето и пайя, тъй като те са на бартер с компютър за ресторанта.
8. Тази програма лесно се измерва, тъй като собственикът на ресторанта събира картичките след като сервира кафето и пайя.
9. Цената на компютъра не е за сметка на магазина, а е от маркетинг фонд на производителя на компютъра, който е за реклама, така че средството “Номер едно” за задържане на клиентите не струва на магазина абсолютно никакви пари.
Това е природата на "fusion guerrillа" маркетинг партньорството. Печеливша ситуация за всички партньори. Ресторантът получава нужния трафик, компютър и поради качеството на храната и обслужване – препоръки от уста на уста, “Ballard Computer” печели благодарни клиенти, повтарящ се бизнес и препоръки от уста на уста и клиенти, които се радват на чувството да бъдат ценени.
Всичко това навежда на мисълта, че за подобно “fusion” партньорство трябва да се търсят печеливши ситуации с потенциалните партньори ... и да измислите специфично предложение, което можете да направите заедно.
Споделете пример от Вашата практика за “fusion” партньорство, изпратете го на jnnconsult@gmail.com и ще публикувам най-интересния от всички (с линк към Вашия уеб сайт, блог) в моя блог, посветен на Guerrilla Marketing!
Присъединете се към Guerrilla Marketing групата във Facebook, за да споделяме заедно добрите примери!
..........................................................................
Жанет Найденова
Маркетинг консултант
Certified Master of Guerrilla Marketing Coach
GSM: +359 888 616 498
e-mail: jnnconsult@gmail.com
twitter: @jnnmarketing
LinkedIn: bg.linkedin.com/in/janetnaidenova/
Blog: http://jnnmarketing.blogspot.com
Seminars: http://www.guerrilla-marketing.eu
..........................................................................
2. Ресторантът “Pecan Pie” получава признание за името си и трафик.
3. Никой не обича да похапва сам, така че повечето клиенти отиват с приятел – което означава, че ресторантът продава втората чаша кафе и парче пай на действителната му цена.
4. Тъй като ресторантът е пълен с приятни аромати и пайът е наистина много вкусен, собственикът на ресторанта споделя, че добър процент от хората, след като си похапнат пайя си поръчват и пълно меню. Много от тях стават постоянни клиенти.
5. След тяхното безплатно кафе и пай, много от клиентите се връщат в магазина на “Ballard Computer” за да благодарят на собственика за неговото гостоприемство ... и правят импулсивна покупка, - софтуер, кабел, тонер, и т.н. Много купуват втори компютър или по-добър принтер за вкъщи. Тъй като “Ballard Computer”се намира в полу-населен район, а не в област за ритейл бизнес, пайът и кафето ги връща към тази част на града, която иначе те не посещават често.
6. Не се счита за необикновено някой, който купува компютър да попита: “Още ли правите онези неща с пайя и кафето?”.
7. Магазинът дори не плаща за кафето и пайя, тъй като те са на бартер с компютър за ресторанта.
8. Тази програма лесно се измерва, тъй като собственикът на ресторанта събира картичките след като сервира кафето и пайя.
9. Цената на компютъра не е за сметка на магазина, а е от маркетинг фонд на производителя на компютъра, който е за реклама, така че средството “Номер едно” за задържане на клиентите не струва на магазина абсолютно никакви пари.
Това е природата на "fusion guerrillа" маркетинг партньорството. Печеливша ситуация за всички партньори. Ресторантът получава нужния трафик, компютър и поради качеството на храната и обслужване – препоръки от уста на уста, “Ballard Computer” печели благодарни клиенти, повтарящ се бизнес и препоръки от уста на уста и клиенти, които се радват на чувството да бъдат ценени.
Всичко това навежда на мисълта, че за подобно “fusion” партньорство трябва да се търсят печеливши ситуации с потенциалните партньори ... и да измислите специфично предложение, което можете да направите заедно.
Споделете пример от Вашата практика за “fusion” партньорство, изпратете го на jnnconsult@gmail.com и ще публикувам най-интересния от всички (с линк към Вашия уеб сайт, блог) в моя блог, посветен на Guerrilla Marketing!
Присъединете се към Guerrilla Marketing групата във Facebook, за да споделяме заедно добрите примери!
..........................................................................
Жанет Найденова
Маркетинг консултант
Certified Master of Guerrilla Marketing Coach
GSM: +359 888 616 498
e-mail: jnnconsult@gmail.com
twitter: @jnnmarketing
LinkedIn: bg.linkedin.com/in/janetnaidenova/
Blog: http://jnnmarketing.blogspot.com
Seminars: http://www.guerrilla-marketing.eu
..........................................................................
Няма коментари:
Публикуване на коментар