Източник:
FreeDigitalPhotos.net
Прекрасното
предколедно настроение и уханията ме вдъхновиха да напиша и споделя тази „ароматна“
публикация :-)
Брандовете ни побъркват
от визуално стимулиране повече от когато и да било. Изследванията през последните
години показват, че колкото повече сме стимулирани, толкова по-трудно се грабва
вниманието ни.
Guerrillas знаят, че визуалните изображения са далеч по-ефективни, когато са комбинирани с други сетивни възприятия като звук и миризма. Те са открили, че за да ангажират по-пълно емоциите ни, заедно с логото, цветовете и визуалната комуникация, с които ни облъчват, комбиницията с музика, която гали слуха ни и ароматите, които изкушават обонянието ни са причината да купуваме повече. Това се нарича „Сензорно брандиране“.
От всичките ни сетива обонянието е най-първично и най-дълбоко вкоренено. При всички останали човек мисли преди да реагира, а при обонянието мозъкът реагира преди да имате време да помислите и ето, че вече сте купили нещо, което не сте планирали J Обонянието оказва силно влияние върху това как потребителите възприемат брандовете и техните продукти. Пътят към чувствата ни преминава през сетивните ни усещания и емоциите са най-определящите в решението ни за покупка!
Guerrilla експеримент, проведен в магазин за дрехи доказва категорично, че когато дрехите на етажа за жени се напръскат с ванилия, продажбите на дамски дрехи буквално се удвояват. Представете си колко биха се увеличили, ако има и тиха, приятна музика J
Дори и най-слабият аромат може да окаже силно въздействие. В едно изследване на доктор Алан Хърш два чифта абсоютно еднакви маратонки “Nike” са поставени в две отделни, напълно еднакви стаи. Единствената разлика е, че в едната стая е впръснат аромат на цветя, а в другата – не. Участниците в проучването във всяка стая оглеждат маратонките и след това попълват въпросници. Резултатите показват, че 84% от участниците заявяват, че маратонките от стаята с аромат на цветя са по-хубави от маратонките в другата стая и дори смятат, че са с поне 10 долара по-скъпи.
Какво е бъдещето на сензорното брандиране?
Представете си приятен дъх на лимон, който те привлича от магазин за маратонки, които непременно трябва да си купиш; ухание на прясно изцеден портокал те притегля към магазина за спортни стоки; ароматът на пъпеш от туристическата агенция те прави неустоим за следващата екзотична дестинация, лимонова трева и мандарини те карат да танцуваш и да пееш... Тази сензорна атака върху сетивата ни ще бъде много по-успешна в завладяването на ума и сърцето ни, в спечелването на нашата лоялност и в „измъкването“ парите ни с лекота J
Коледата е притихнала. С дъх на канела и ванилия!
Вълшебна Коледа Ви пожелавам!
Guerrillas знаят, че визуалните изображения са далеч по-ефективни, когато са комбинирани с други сетивни възприятия като звук и миризма. Те са открили, че за да ангажират по-пълно емоциите ни, заедно с логото, цветовете и визуалната комуникация, с които ни облъчват, комбиницията с музика, която гали слуха ни и ароматите, които изкушават обонянието ни са причината да купуваме повече. Това се нарича „Сензорно брандиране“.
От всичките ни сетива обонянието е най-първично и най-дълбоко вкоренено. При всички останали човек мисли преди да реагира, а при обонянието мозъкът реагира преди да имате време да помислите и ето, че вече сте купили нещо, което не сте планирали J Обонянието оказва силно влияние върху това как потребителите възприемат брандовете и техните продукти. Пътят към чувствата ни преминава през сетивните ни усещания и емоциите са най-определящите в решението ни за покупка!
Guerrilla експеримент, проведен в магазин за дрехи доказва категорично, че когато дрехите на етажа за жени се напръскат с ванилия, продажбите на дамски дрехи буквално се удвояват. Представете си колко биха се увеличили, ако има и тиха, приятна музика J
Дори и най-слабият аромат може да окаже силно въздействие. В едно изследване на доктор Алан Хърш два чифта абсоютно еднакви маратонки “Nike” са поставени в две отделни, напълно еднакви стаи. Единствената разлика е, че в едната стая е впръснат аромат на цветя, а в другата – не. Участниците в проучването във всяка стая оглеждат маратонките и след това попълват въпросници. Резултатите показват, че 84% от участниците заявяват, че маратонките от стаята с аромат на цветя са по-хубави от маратонките в другата стая и дори смятат, че са с поне 10 долара по-скъпи.
Какво е бъдещето на сензорното брандиране?
Представете си приятен дъх на лимон, който те привлича от магазин за маратонки, които непременно трябва да си купиш; ухание на прясно изцеден портокал те притегля към магазина за спортни стоки; ароматът на пъпеш от туристическата агенция те прави неустоим за следващата екзотична дестинация, лимонова трева и мандарини те карат да танцуваш и да пееш... Тази сензорна атака върху сетивата ни ще бъде много по-успешна в завладяването на ума и сърцето ни, в спечелването на нашата лоялност и в „измъкването“ парите ни с лекота J
Коледата е притихнала. С дъх на канела и ванилия!
Вълшебна Коледа Ви пожелавам!
.........................................................................
Присъединете се към Guerrilla Marketing групата във Facebook, за да споделяме заедно добрите примери!
..........................................................................
Жанет Найденова
Маркетинг консултант
Certified Master of Guerrilla
Marketing Coach
GSM: +359 888
616 498
e-mail: jnnconsult@gmail.com
twitter: @jnnmarketing
LinkedIn: bg.linkedin.com/in/janetnaidenova/
Обучения: http://www.guerrilla-marketing.eu..........................................................................
Няма коментари:
Публикуване на коментар