Най-ценният актив на Вашия бизнес са Вашите КЛИЕНТИ! Guerrilla мениджърите знаят, че ще Ви струва 5 пъти по-скъпо, ако се опитате да продадете Ваш продукт или услуга на нов потенциален клиент, отколкото да продадете същия този продукт или услуга на настоящ клиент! Затова изключително важно е да насочите усилията си към превръщането на Вашите клиенти от напълно непознати фирми и хора, в добри партньори и приятели. Това редуцира цената на маркетинга и подсилва връзките и взаимоотношенията с клиентите Ви.
Маркетингът е все повече битка за спечелване съзнанието на клиента и все по-малко битка между продуктите и услугите
Като сертифициран Guerrilla Marketing треньор бих Ви посъветвала да търсите и реализирате печалбите на фирмата от съществуващите си клиенти. Изключително важно е да планирате и изпълнявате постоянно последващи действия с Вашите клиенти, водещи към увеличаване честотата и обема на техните поръчки. Когато поддържате постоянни взаимоотношения с Вашите клиенти, те Ви имат доверие. И в ерата на Интернет хората ще купуват от този, комуто имат доверие. Вашите клиенти знаят, че Вие продължавате да се грижите за тях и след покупката. Те знаят, че има причина Вие да поддържате постоянно връзка с тях. Клиентите Ви познават, те Ви имат доверие и с готовност ще прочетат информацията, която им изпращате за нов продукт или услуга и в случай на потребност ще я закупят именно от Вас. Настоящите Ви клиенти винаги ще бъдат склонни да закупят нужния им продукт или услуга от Вашата фирма, вместо да експериментират с друга фирма, която не е спечелила тяхното съзнание и доверие.
70% от изгубения бизнес не се дължи на лошо обслужване, а на факта, че клиентите се игнорират след продажбата
Най-приоритетно за Вас е да наблегнете върху тактиката на постоянни последващи действия с клиентите Ви. Едно успешно планиране на тези действия е например следната последователност:
· 48 часа след като клиент закупи за първи път стока или услуга от Вас, изпратете писмо, с което да му благодарите за покупката на стоката или услугата;
· Три или четири седмици след това изпратете друго кратко писмо, с което да попитате клиента дали е напълно доволен от стоката или услугата, която е закупил и дали има нужда от още нещо;
· Три месеца по-късно изпратете информация за нови продукти и услуги, които биха представлявали интерес за клиента и т.н.
· Година по-късно от датата на първата покупка изпратете благодарствено писмо или картичка по случай едногодишното Ви сътрудничество и т.н.
И така продължавайте регулярно и постоянно да поддържате директен контакт с Вашите клиенти. По този начин Вие доказвате, че наистина се грижите за тях и ще бъдете до тях, когато те имат нужда от Вас и Вашите продукти и услуги. Работете усърдно и постоянно с енергия и увереност в това, което вършите и в ползата, която предоставяте на клиента!
................................................................................................
Следващият практически семинар “GUERRILLA MARKETING: Интернет маркетингът за твоя УСПЕХ!” е на 14.09.2009 г. във Варна! Заповядайте! Ще се радвам да се запознаем лично! За допълнителна информация и онлайн регистрация, посетете: http://www.guerrilla-marketing.eu/
..................................................................................................
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар