четвъртък, 27 февруари 2014 г.

Guerrilla Marketing. Видео пример на Guerrilla Marketing от IKEA. Брилятна идея!


Наскоро попаднах на видео клип, визуализиращ по нестандарен Guerrilla начин усещането „Как IKEA те кара да се чувстваш у дома“.Клипът реализира една блестяща идея, родена от експеримент. Магазин IKEA във Великобритания кани собствениците на котки да участват заедно с домашните си любимци в експеримента. 100 котки са пуснати на свобода в магазина, който никога не са посещавали. Всяка от тях със собствен нрав и желания. Котките са безспорните шампиони на комфорта. Дали това е твоето легло, дивана, или скута си – веднъж намерили подходящото място, те са щастливи и заспиват.

За да започне новото си позициониране на бранда "Happy Inside"
, IKEA решават да проведат експеримент за тест на продуктите, които предлагат в магазините си. Пускат 100 котки и заснемат къде отиват и кои мебели ги правят щастливи. Ако котките са щастливи, те са спокойни, заспиват и започват да мъркат.

Експериментът се проявява по много начини, от филм „зад кулисите“ в магазин
a, в онлайн конкурс на фен страницата http://facebook.com/ikeacats и игра на уеб сайта, интегриращата части от клипа и който познае на кой мебел ще заспи котката има шанс да го спечели. Успешният експеримент дава началото на цяла кампания под надслов “Happy inside”! В маркетинг комуникационните канали, освен видео са интегрирани и социалните мрежи, ПР и дисплей реклама за позициониране на бранда "Happy Inside“.

Вижте видео клипа >>
Ето тук можете да видите рецептата от кухнята“ на IKEA – как е направен този брилянтен експеримент. Агенцията, реализирала тази кампания е Mother LondonНасладете се на видеото >>


Вижте в каталога и главните герои на кампанията -  котките:



Обичам Guerrilla кампаниите на IKEA и ги споделям в блога с Вас. Вижте предишните примери:
Какво общо имат IKEA, Guerrilla Marketing и спирките?

Един страхотен пример от ИКЕА България преди откриването: http://jnnmarketing.blogspot.com/2011/09/guerrilla-marketing-ikea.html 


Жанет Найденова
Маркетинг консултант
Certified Master of Guerrilla Marketing Coach
Twitter: @jnnmarketing

………………
ПОКАНА: Предстоящи обучения „Guerrilla Marketing. Дигиталният маркетинг за успеха на твоя бизнес!“, организирани от www.tbmagazine.net с участието на Жанет Найденова. Научете повече за програмата и лекторите тук >> http://www.guerrilla-marketing.eu

петък, 10 януари 2014 г.

Кой е модерният цвят за 2014 година?


Цветовете са неспирно вдъхновение! Това вдъхновение е навсякъде около нас! То идва от природата, от нещата, които виждаме всеки ден и които чувстваме.

За
Guerrilla Marketing комуникацията чрез цветовете e изключително важна за мотивацията на хората, психологическото влияние, което оказват върху решението за покупка и с какво се свързват те в съзнанието на нашите клиенти.  Цветът от психологическа гледна точка може да бъде наистина невероятно вдъхновяващ!
Всяка година Pantone Color Instutite прогнозира кой ще бъде цветът на годината на база проучване на цветовете сред индустриите и тяхното психологическо влияние с лидерството на LeatriceEiseman - един от най-уважаваните консултанти в света в областта на цветовете и тяхното психологическо влияние.

За 2014 година модерният цвят на годината е цветът
на сияйната орхидея. Той е завладяващ, той е магически, той е загадъчно лилавТой е PANTONE ® 18-3224 Radiant Orchid!




PANTONE ® 18-3224 Radiant Orchid
Цветът в CMYK (CMYK for TPX) е Cyan 33% - Magenta 72% -Yellow 0% - Black 0%.

Едно приказно съчетание на фуксия, лилави и розови полутонове, Radiant Orchid вдъхва доверие и излъчва голяма радост, любов и здраве. Това е един завладяващ лилав цвят, който привлича със своя чар изкусителността във вас.

"Radiant Orchid достига до нас през колелото на цветовете, за да заинтригува окото и провокира въображението. Приканващ към иновации, Radiant Orchid насърчава творчеството и креативността, които в днешно време са изключително много ценени ", споделя LeatriceEiseman, изпълнителен директор на Pantone Color Institute ®. 
В модната индустрия този сезон, потребителите търсят състояние на дълбоко, емоционално и артистично равновесие. Докато тази необходимост за стабилност се отразява в състава на палитрата за този сезон, присъщата гъвкавост на отделните цветове позволява експериментиране с нови външен вид и цвят комбинации.
Най-добрите цветове за дамска мода за пролет 2014 са:

В бизнеса лилавият цвят се свързва с одухотвореност, с нещо скъпо струващо, кралско и мистериозно. В бизнеса, той е абсолютно подходящ за артистичните среди.
Ето един пример на лого от бизнеса в модерния Radiant Orchid – новото лого на Yahoo!









Докоснете се до стихващите дъха цветове на Radiant Orchid в Pinterest тук: http://www.pinterest.com/janetnaidenova/colors/

Споделям с Вас и статиите за цветовете и формите в Guerrilla Marketing  блогa:


Пожелавам Ви 2014 да е много креативна за Вас и завладяваща, като цветът Radiant Orchid J

* * * 
Присъединете си към Guerrilla Marketing групата във Facebook, за да споделяме заедно добрите примери!

С уважение,

Жанет Найденова
Маркетинг консултант
Certified Master of Guerrilla Marketing Coach
twitter: @jnnmarketing

понеделник, 30 декември 2013 г.

Щастлива и Успешна Нова 2014 Година!

Пожелавам Ви от цялото си сърце здраве, късмет, сбъднати мечти и незабравими мигове с близки и приятели!

Нека всяко Ваше начинание се превръща в успех и Ви носи истинско удовлетворение през Новата 2014 година!

Ето и виртуалната картичка от мен за Вас!
Кликнете и се насладете! http://bit.ly/Happy_New_2014  

Щастлива и Успешна Нова 2104 Година!

Сърдечни поздрави,
  
Жанет Найденова
Маркетинг консултант
Certified Master of Guerrilla Marketing Coach
twitter: @jnnmarketing
Guerrilla Marketing във Facebook:
http://www.facebook.com/group.php?gid=91203901500

събота, 27 юли 2013 г.

Guerrilla Marketing. Пример от NESCAFE!

Бързах към поредната среща за деня и търсех място за паркиране в центъра на София. Почти невъзможна мисия, но съзрях едно празно местенце в синята зона и се устремих към него, но тутакси погледът ми бе привлечен от нещо топло, оранжево и голямо насред парка. Привлича вниманието и напомня за марката. Това е поредният пример за Guerrilla Marketing в България. Този път от NESCAFE. Денят бе мрачен, хладен и тази топла (оранжева) чаша  NESCAFE събуди сетивата ми!

Мотивира ме веднага да взема фотоапара (винаги го нося със себе си) и да заснема видяното за да споделя този пример на Guerrilla Marketing с Вас.

Мястото е в София – паркът пред Народния театър.

Резултатът споделям с всички Вас! Насладете му се!





Ето и други примери на Guerrilla Marketing от България:

Един страхотен пример от ИКЕА България преди откриването: http://jnnmarketing.blogspot.com/2011/09/guerrilla-marketing-ikea.html  





“Разбиващ пример” на Guerrilla Marketing на Sport Depot:
http://jnnmarketing.blogspot.com/2013/03/guerrilla-marketing.html


Присъединете се към  общността на Guerrilla Marketing във Facebook:   http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=91203901500  и нека споделяме заедно!

Приятно четене :-)

Жанет Найденова
Маркетинг консултант
Certified Master of Guerrilla Marketing Coach
Twitter: @jnnmarketing

неделя, 31 март 2013 г.

“Разбиващ” пример на Guerrilla Marketing от България :-)


Неделята е ден, изпълнен с позитивна енергия за мен и ме вдъхновява за нов поглед към действителността. Отдавна искам да споделя един ‘разбиващ’ пример на Guerrilla Marketing от България. Ето, че сега с радост го споделям с Вас!
Guerrilla Marketing отдава голямо значение на психологическото влияние на посланието и кореспондиращият криейтив на рекламата. Миналият месец най-голямата верига магазини за спортни стоки Sport Depot, партньор на известни марки като Adidas, Reebok, Puma, Nike, Lotto, Champion и др., обяви зимна разпродажба с разбиващи намаления – до 60% отстъпка за облекло, обувки и екипировка!
За да подсили посланието “Разбиващи намаления”, кампанията на Sport Depot използва и “Guerrilla” похвати за витрините на магазина в “България МОЛ”. Като истински разбити витрини от хора, тичащи към разпродажбата са  :-) Вижте ги:


Вижте дали няма да си харесате нещо изгодно от "разбиващата разпродажба" и за вас. Посетете електронния магазин www.sportdepot.bg и вижте в раздел промоции :-)

Но, нали знаете, какво е казал Джей Конрад Левинсон – бащата на
Guerrilla Marketing: “Може да имате най-впечатляващата реклама, която е спечелила всички награди за креативност, но ако тази реклама, не е донесла печалба за рекламодателя си, то тя не е Guerrilla”.
В примера на Sport Depot, тази реклама донесе и печалби и спечели сърцата на клиентите! Да ги поздравим за този успешен роден пример на “Guerrilla Marketing”!
Присъединете си към Guerrilla Marketing групата във Facebook, за да споделяме заедно добрите примери:

Жанет Найденова
Маркетинг консултант
Certified Master of Guerrilla Marketing Coach
twitter: @jnnmarketing

неделя, 27 януари 2013 г.

Кой е модерният цвят за 2013 година?


Прекрасният неделен ден и позитивният заряд у мен ме вдъхновиха да напиша днешния пост за цвета на 2013 година. Guerrilla Marketing обръща особено внимание на комуникацията чрез цветовете! Цветовете, които използвате във Вашите маркетинг средства – офис консумативи, знаци, декора на Вашия офис, брошурите, визитките, уеб сайта, корпоративния Ви блог, играят важна роля за мотивацията на хората. Цветът от психологическа гледна точка може да бъде невероятно вдъхновяващ!
Guerrilla Marketing обръща особено внимание на психологическото влияние на цветовете и с какво се свързват те в съзнанието на нашите клиенти. Ето как Guerrillas възприемат “Влиянието на цветовете в маркетинга”: http://jnnmarketing.blogspot.com/2009/03/blog-post_09.html
Всяка година Pantone Color Instutite прогнозира кой ще бъде цветът на годината, на база проучване на цветовете сред индустриите и тяхното психологическо влияние. Leatrice Eiseman е лидерът на това ежегдно проучване и е един от най-уважаваните консултанти в света в областта на цветовете и тяхното психологическо влияние.
За 2013 година модерният цвят на годината е цветът на скъпоценния камък изумруд.

По схемата на Pantone цветът е:
Emerald PANTONE 17-5641



Цветът в CMYK е Cyan 86% - Magenta 8% -Yellow 56% - Black 0%.
Изумрудено-зеленият цвят е ярък, засилва нашето чувство за благосъстояние, изпълва ни с  вдъхновяващо прозрение и насърчава към баланс и хармония. Най-често се свързва с блестящи скъпоценни камъни и се възприема като изискан и луксозен цвят. Сияйен, ярък, изомрудено-зеленият цвят е цветът на елегантността и красотата, който повишава чувството ни за благополучие, равновесие и хармония.Зеленият цвят също така е цветът на растежа, обновяването и просперитета.  
"Зеленото е най-често срещаният цвят в природата - човешкото око вижда по-зелено, отколкото всеки друг цвят в спектъра", споделя Leatrice Eiseman, изпълнителен директор на Pantone Color Institute ®. 


Изумруденият цвят е изпълнен с блясък и очарование, комуникира чувство на яснота, обновяване и подмладяване, което е толкова важно в днешния сложен свят. 
Ето един пример на лого от бизнеса в модерния изумрудено-зелен цвят - логото на “Ин Тайм” ООД, кореспондиращо на визията на компанията www.intime.bg .
Споделям с Вас и статията за влиянието на формите и цветовете:
“Как жените и мъжете възприемат формите и цветовете и как те им въздействат”:

Вижте кой бе модерният цвят за изминалата година >>

Да е изпъстрена годината Ви с прекрaсни цветове и нови възможности! Пожелавам 2013 година да е заредена с позитивна енергия, оптимизъм и изтънченост :-)

Присъединете си към Guerrilla Marketing групата във Facebook, за да споделяме заедно добрите примери:

Жанет Найденова
Маркетинг консултант
Certified Master of Guerrilla Marketing Coach
twitter: @jnnmarketing



понеделник, 31 декември 2012 г.

Успешна и щастлива Нова 2013 година!


Прекрасно посрещане на Новата 2013 година!

Пожелавам Ви от цялото си сърце здраве, късмет и взаимна обич!

Нека всяко Ваше начинание се превръща в успех и Ви носи истинско удовлетврение през Новата 2013 година!

Ето и виртуалната картичка от мен за Вас. Кликнете върху линка с текст "Щастлива Нова 2013 Година", за да и се насладите истински :-)

Съдечни поздрави,
  
Жанет Найденова
Маркетинг консултант
Certified Master of Guerrilla Marketing Coach
twitter: @jnnmarketing
Guerrilla Marketing във Facebook:
http://www.facebook.com/group.php?gid=91203901500